Vibradors amb R+D catalana

CNEX col·loca al mercat internacional joguines eròtiques dissenyades a Mataró

abertran38913792 mataro 16 06 2017    cenex es una empresa de productos er ti170617140254

abertran38913792 mataro 16 06 2017 cenex es una empresa de productos er ti170617140254 / CARLOS MONTANYES

2
Es llegeix en minuts
Carme Escales
Carme Escales

Periodista

ver +

El 2009, en plena crisi, Olivier Jean Pierre Salle de la Marnierre i Jing Tan, un francès i una xinesa establerts a Barcelona, van posar en marxa una consultora d’exportació i importació. A més d’acompanyar les empreses en la seva aposta pel mercat exterior, el seu negoci els va servir per detectar el potencial mercantil de certs productes que travessaven les duanes. Així va ser com van fer diana en la seva activitat actual: la fabricació i venda d’articles per a adults destinats al plaer i la salut sexual.

Consoladors, vibradors, boles de geishes... «Vam veure que el que fa 15 anys era un mercat bastant marginal començava a canviar. Avui és un mercat popular, amb moltes marques que competeixen amb un producte que ara és de consum generalitzat», explica el president de CNEX, Olivier Jean Pierre Salle de la Marnierre. La seva formació, a França, com a pintor i escultor, s’ha fusionat ara amb la seva feina com a empresari.

Ell dibuixa cada nova joguina eròtica que, des de la seu de CNEX al polígon industrial de Mataró, dona forma als prototips d’articles. L’enginyeria es resol en el 70% a Catalunya. «Mida, forma, tacte i motor electrònic tenen unes limitacions molt concretes en aquesta mena d’articles», puntualitza. L’adaptació i la producció finals les porten a terme a la Xina. «Com a fàbrica del món, té un know-how en detalls tècnics i processos de fabricació que aquí ens resulten complexos i per als quals es disparen molt els costos», precisa el president de CNEX.

Preu i qualitat.

PREU I QUALITAT

Idees innovadores i bon preu són les principals apostes d’un negoci que aquest any preveu arribar als tres milions d’euros de facturació a Europa, entre 400 i 500.000 als EUA, i uns 900.000 a la Xina. 26 persones en plantilla, 18 a Catalunya i la resta entre les seus de CNEX als EUA i la Xina van posicionant el segell català en el mercat mundial.

Ja ho fan en una trentena de països a través de tres companyies: Adrien Lastic, de productes sexuals, la primera i més potent (www.adrienlastic.com); Femintimate, d’articles de farmàcia i parafarmàcia, com els que rehabiliten el sòl pelvià, per a vaginisme o per a la menstruació –copes menstruals–, i Amoreane, de cosmètica també vinculada a la relació sexual, com olis per a massatges i lubricants, creada fa un any. En aquest cas, la producció, a més de tota la R­+D, sí que es fa completament a Catalunya, «per temes legals i més garantia de seguretat», diu el president de CNEX.

Notícies relacionades

Aquest és un valor afegit, també, per als que des dels seus comerços de línia eròtica despatxen els productes de la firma. «Que l’empresa sigui d’aquí facilita la comunicació amb ells i ofereix més confiança sobre la qualitat i la seguretat dels articles», subratlla Montse Iserte, propietària de dues botigues d’articles eròtics a Barcelona (www.vibracions.com).

A més d’enginyar productes que fabrica i distribueix amb les seves marques, la firma del Maresme desenvolupa idees per a tercers. Un exemple és el Babypod, un dispositiu intravaginal que l’Institut Marquès va utilitzar per estudiar la resposta auditiva del fetus en la setmana 16 de gestació.