PLE DEL CONGRÉS
Montoro proposa canviar la llei perquè no hi hagi més amnisties fiscals
El ministre d'Hisenda rebutja dimitir mentre l'oposició l'hi demani

/
El ministre d'Hisenda i Funció Pública, Cristóbal Montoro, ha anunciat al Congrés que proposarà una modificació de la llei general tributària per evitar que es produeixin noves regularitzacions fiscals, com la declaració tributària especial (DTE) del 2012, coneguda com l''amnistia fiscal'.
Així ho ha anunciat durant la seva compareixença davant la Comissió d'Hisenda i Funció Pública, a la qual ha anat precisament per donar explicacions per l'anul·lació de la seva 'amnistia' per part del Tribunal Constitucional, que la declara contrària a la Carta Magna.
"Crec que hi ha un consens molt ampli en contra que hi hagi noves regularitzacions extraordinàries com les que hi ha hagut a Espanya les últimes dècades. Per això els proposo modificar la llei general tributària perquè fins i tot arribem a prohibir expressament noves regularitzacions", ha asseverat en la seva intervenció.
Cristóbal Montoro ha fet aquestes declaracions després d'afirmar prèviament que no pensa dimitir tot i el revés del Tribunal Constitucional a la seva amnistia fiscal, una mesura que el ministre d'Hisenda ha dit que va prendre per no haver d'apujar l'IVA i per promoure la reducció de l'IPRF.
En resposta a tres preguntes del PSOE, Podem i Ciutadans en el ple del Congrés, el ministre d'Hisenda no ha entrat en el fons de la sentència de l'alt tribunal, que adverteix que la regulació fiscal promoguda pel Govern de Mariano Rajoy trenca el principi de justícia tributària.
Montoro considera que el tribunal només ha censurat que la mesura es prengués mitjançant un decret i no per una llei. També ha lamentat que, tot i les seves intencions, després hagués d'apujar l'IVA, fet que "no és equitatiu" i altres impostos que ara estudia abaixar.
En línia amb el que va manifestar Rajoy també en el ple de la Cambra Baixa, el titular d'Hisenda s'ha escudat en l'herència socialista. Així, ha assenyalat que es va prendre la mesura en un moment d'"asfíxia" de l'economia espanyola. I que no pensa dimitir mentre l'hi demani l'oposició, especialment els socialistes a qui ha dit que semblen "obsessionats" amb això.
El socialista Pedro Saura ha demanat a Montoro que dimiteixi per "tornar la decència" a la política després d'acusar-lo d'haver escrit "la pàgina més negra de la Hisenda Pública" i donar facilitats als delinqüents de coll blanc i als dirigents del PP per "blanquejar la corrupció".
A Juan Carlos Girauta, de Ciutadans, no l'han convençut les justificacions de Montoro, a qui ha recordat que l'amnistia va estar acompanya d'una pujada de l'IVA i de l'impost de la renda que van acompanyar una política de "premiar el defraudador i castigar el complidor".
Rafael Mayoral, de Podem, ha demanat la renúncia de Montoro per "decència".
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe