Després de la petició de l'associació portuària barcelonina
Els estibadors suspenen la vaga per replantejar la negociació
Els treballadors accepten la proposta de treva de la patronal després dels acords directes amb empreses

zentauroepp38965012 estibadores puerto barcelona170619183548 /
Els estibadors han anunciat aquest dijous la suspensió de la vaga prevista per demà, divendres, i dilluns i dimecres de la setmana que ve als ports de tot Espanya, "com a mostra de bona voluntat" i amb la intenció d'obrir un procés de negociació al marge dels plantejaments de la patronal estatal Anesco. La decisió respon a la carta firmada per Javier Vidal, president de l'Associació d'Empreses Estibadores Portuàries de Barcelona, en què expressa que, "després de la firma massiva del document consensuat pels treballadors i les diferents empreses portuàries, diverses companyies han sortit d'Anesco", informa la coordinadora sindical d'estibadors.
Els sindicats ressalten que diverses companyies s'han desmarcat d'Anesco, cosa que obliga a la pràctica a una reestructuració de l'associació portuària barcelonina i a un replantejament de la posició negociadora de les empreses amb els sindicats. Les dues parts es comprometen ara a negociar la setmana que ve "per formalitzar els acords a què han arribat amb la majoria d'empreses".
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal