Santander i BBVA cedeixen sòl a Metrovacesa per a la promoció de 24.000 vivendes

Els bancs incrementen la seva participació en la que va ser la primera promotora immobiliària del país i no descarten sortir a borsa

2
Es llegeix en minuts
MAX JIMÉNEZ BOTÍAS / BARCELONA

El Banco Santander i BBVA han rellançat Metrovacesa com a plataforma per donar sortida a la seva cartera de sòls, al traspassar-li terrenys valorats en 1.108 milions d’euros perquè la immobiliària promogui i vengui 24.000 vivendes. En virtut d’aquesta operació, l’entitat que presideix Ana Botín ha reduït la seva participació en Metrovacesa fins al 61,3%, des del 70,3% que tenia fins ara. No obstant, suma un 70,5% a l’afegir el 9,2% que tenia el Banco Popular.

Per la seva part, el BBVA ha elevat fins al 29% el percentatge del 20,5% que tenia en la immobiliària. Aquestes variacions en el repartiment del capital de Metrovacesa són conseqüència de les diferents aportacions de sòls realitzades per cada una de les entitats accionistes, que s’han materialitzat a través d’una ampliació de capital, segons va explicar ahir el conseller delegat de l’empresa, Jorge Pérez de Leza.

D’aquesta manera, Metrovacesa, que l’any que ve celebra el seu centenari, aborda una nova etapa com a firma merament promotora de vivendes, una activitat en què havia arribat a liderar el mercat abans que explotés la bombolla immobiliària. Santander i BBVA finalitzen la reestructuració de la firma amb què es van quedar durant la crisi, encara que durant l’any passat ja van fusionar la divisió patrimonial que tenia Metrovacesa amb Merlín, una operació per la qual els bancs es van convertir en primers accionistes d’aquesta socimi. 

Pel que fa a la nova Metrovacesa, després de la injecció de sòls dels seus bancs accionistes, l’empresa preveu iniciar ja aquest any la promoció de 2.000 vivendes. A partir del 2018 espera avançar a una velocitat de creuer que suposarà llançar entre 4.000 i 5.000 nous pisos a l’any.

Notícies relacionades

Metrovacesa no descarta en la seva nova estratègia de creixement sospesar en el seu moment una eventual sortida a borsa, i reconeix que els seus bancs accionistes voldran diluir la seva participació «en algun moment». «Però per ara estem centrats en el desenvolupament del pla estratègic», va assegurar Pérez de Leza.

SELECCIÓ D’ACTIUS / Pérez de Leza va subratllar que el procés de selecció d’actius dels accionistes ha sigut liderat per Metrovacesa «després d’un rigorós procés de valoració d’acord amb uns criteris exigents per aconseguir una cartera d’elevada qualitat que aporta valor afegit i amb estratègia de futur». El conseller delegat també va destacar que el 72% de la cartera d’actius es concentra a Madrid, Catalunya, Andalusia i el País Valencià.