AUTOMOCIÓ
Tesla entrega les 30 primeres unitats del seu model més assequible
La companyia afirma que el Model 3 ha rebut ja mig milió de reserves
39477686 601 /
Tesla, el fabricant nord-americà de cotxes elèctrics que busca revolucionar el món de l'automoció, ha entregat les primeres 30 unitats del seu nou Model 3, el més assequible que ha dissenyat fins ara. El vehicle ja ha rebut al voltant de 500.000 reserves i té un preu base de 35.000 dòlars (uns 29.790 euros), menys de la meitat del sedan Model S i gairebé un tercera part que el tot camins Model X.
El fundador de la companyia, Elon Musk, ha entregat els primers vehicles a 30 treballadors de l'empresa a la planta de muntatge mateix de Freemont (Califòrnia). L'executiu vol que el Model 3 sigui el primer vehicle de Tesla dirigit al consumidor mitjà amb l'objectiu d'aconseguir vendes massives.
El preu, això sí, augmenta si s'hi afegeixen complements. Millorar l'autonomia de la bateria costa 9.000 dòlars addicionals, mentre que afegir-hi pilot automàtic o millorar-ne els acabats eleva la factura en 5.000 dòlars. Els models comprats pels 30 treballadors, de fet, pertanyen a la versió Long Range: l'autonomia de la seva bateria s'amplia en uns 320 quilòmetres respecte als 500 quilòmetres de la versió bàsica.
Tardor als concessionaris
L'objectiu de Tesla és que els Model 3 siguin als concessionaris a la tardor. El disseny és semblant al del Model S, però més petit i simple. Per abaratir el preu, el fabricant ha utilitzat més acer i menys alumini, ha reduït de dos a una la pantalla de comandaments, i ha eliminat altres elements.
L'empresa calcula que incrementarà de forma progressiva la producció fins a arribar als 5.000 models a la setmana a finals d'any. "És un desafiament, però estic content", ha assegurat Musk, que també s'ha mostrat convençut que "la demanda no és un problema".
Tesla ha venut entre 47.000 i 50.000 cotxes en el primer semestre. Amb el Model 3, preveu arribar al mig milió de vehicles venuts l'any que ve i el milió el 2020. La companyia aspira a convertir-se en una fabricant en sèrie de vehicles, però encara té un llarg camí per fer: constructors com Volkswagen i Toyota venen més de 10 milions de cotxes a l'any.
- Juan Jesús Donaire: "Ens arriben alumnes que no saben sumar fraccions, una cosa impensable fa anys"
- Gram Parsons, per a qui encara cregui que no li agrada el country
- Els crítics d’ERC reobriran el front contra Junqueras després de Nadal
- L’àngel de la guarda de Logronyo
- El 16% dels pisos en venda a BCN costen més d’un milió