Lufthansa comprarà la majoria d'Air Berlin per 1.500 milions
La transacció inclou l'adquisició de 81 avions i assumir una plantilla de 3.000 empleats

zentauroepp40509061 ftb02 d sseldorf alemania 12 10 2017 foto de archivo de 171012100530 /
Operació de rescat en el sector aeronàutic. El president del grup Lufthansa, Carsten Spohr, ha informat avui oficialment que la primera companyia aèria d'Alemanya comprarà la major part d'Air Berlin amb l'adquisició de 81 avions i 3.000 empleats per 1.500 milions d'euros. Spohr ha afegit que l'acord de compra es firmarà avui a Berlín a les 10.00 hores GMT davant notari.
"Avui és un gran dia, que segellarem d'aquí unes hores amb la firma", ha dit Spohr.
Air Berlin opera en aquests moments amb un crèdit estatal de 150 milions d'euros i tenia por de deixar de volar a finals d'aquest mes amb el codi AB que ha utilitzat fins ara. Les negociacions entre l'aerolínia Air Berlin, que a mitjans d'agost va obrir un procediment d'insolvència, amb Lufthansa i Easyjet s'acaben avui.
La direcció d'Air Berlin ha negociat les tres últimes setmanes en exclusiva amb la principal aerolínia alemanya i amb la britànica.
Air Berlin, que a partir del 15 d'octubre deixarà d'operar tots els vols de llarg recorregut, es va declarar insolvent al deixar de rebre suport financer d'Etihad Airways, el seu accionista majoritari, i va començar a negociar la venda de part de la companyia, especialment, amb Lufthansa.
Els problemes per a Air Berlin s'acumulen en els últims mesos, amb nombrosos endarreriments i cancel·lacions. Només al juliol, mes de vacances, la firma va registrar un 24% menys de passatgers que un any abans per la reducció de l'operativa. S'ha centrat en els mercats d'Alemanya, Itàlia, els països nòrdics i Europa de l'Est.
Air Berlin, que està fortament endeutada, va decidir l'any passat reduir la seva flota fins a 75 avions i retallar 1.200 llocs de treball. El desembre de l'any passat, va vendre a Etihad Airways la seva participació en la filial austríaca Niki per 300 milions d'euros.
Niki va assumir gran part dels vols que Air Berlin operava a Espanya. D'aquesta manera, en només un any, l'activitat d'Air Berlin s'ha reduït considerablement a Espanya.
El 2016, Air Berlin va ser la líder en passatgers a l'aeroport de Palma de Mallorca (4,77 milions), mentre que des de començament d'any ha caigut a la vuitena posició i des del maig ja no opera cap vol. El seu mercat se l'han quedat Eurowings (filial de Lufthansa, i hereva de Germanwings) i Niki, amb Vueling també augmentant passatgers.
A Barcelona, Air Berlin sí que manté la seva operativa. En els primers sis mesos ha incrementat un 50% els passatgers, encara que amb 103.000 clients ocupa la 29a posició d'aerolínies amb més viatgers.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu