OBITUARI
Mor TatsuroToyoda, expresident de Toyota i responsable de la internacionalització de la firma
Va ser el responsable d'establir als Estats Units una empresa conjunta amb el seu rival General Motors

getthumbsbyfilename
Tatsuro Toyoda, expresident de Toyota Motor Corp. i responsable de convertir la companyia en un dels fabricants més importants del món, ha mort a l'edat de 88 anys.
Toyoda, un dels fills del fundador de la companyia, va morir el 30 de desembre d'una pneumònia, ha informat el fabricant de cotxes aquest dissabte.
Toyoda va ser el setè president de l'empresa, i va renunciar al càrrec el 1995, encara que va continuar vinculat a la firma com a assessor fins al dia de la seva mort.
Va ser el responsable d'establir als Estats Units una empresa conjunta amb el seu rival General Motors el 1984, un projecte que es va denominar Nummi. En aquella època, va ser considerat un pioner per ser el primer acord d'aquesta mena de la indústria.
Amb una carrera centrada en la internacionalització, Toyoda és conegut per incorporar la cultura de la supereficiència a l'empresa, així com per introduir costums de treball americans en la firma japonesa.
El pare de Toyoda, Kiichiro Toyoda, va ser el fundador de Toyota. El seu germà Shoichiro Toyoda, que el va succeir en el càrrec, és el pare d'Akio Toyoda, actual president de la firma.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- Intervenció integral La reforma de la Necròpolis de Tarragona transformarà l'entorn de la Tabacalera
- 12-M La Sindicatura de Comptes proposa reduir en 50.000 euros la subvenció electoral de Junts
- Famosos Antonio Orozco, durant un avançament del seu documental: "Estava a casa creient literalment que m'anava a morir"
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives