INDÚSTRIA

Nissan deixarà de produir dos models a la seva fàbrica de Barcelona

La multinacional anuncia el final del turisme Pulsar i d'una furgoneta per a passatgers

L'empresa preveu mantenir la plantilla gràcies a una nova versió elèctrica de la NV200 i a les 'pick-ups' per a Mercedes i Renault

zentauroepp29360840 economia trabajadores de la planta de nissan zona franca de180108204106

zentauroepp29360840 economia  trabajadores de la planta de nissan zona franca de180108204106
zentauroepp27515225 motor airbag a nissan pulsar nismo concept car is presented 180108204135

/

1
Es llegeix en minuts
Antoni Fuentes
Antoni Fuentes

Periodista

ver +

La fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona viurà un 2018 bastant mogut. La multinacional japonesa ha anunciat una reorganització de la producció a la planta catalana que suposa que es deixaran de fabricar dos models en la segona meitat de l'any pel seu baix nivell de vendes. Els models afectats són el turisme Nissan Pulsar i la versió per a passatgers de la furgoneta compacta NV200

 

Com a contrapartida, l'empresa confia que podrà mantenir el nivell actual de plantilla, de més de 4.000 empleats, gràcies al fet que començarà a produir aquest any una nova versió elèctrica amb una bateria més potent de la furgoneta eNV200, i gràcies al volum més gran de fabricació de la pick-up que acobla per a les marques Renault Mercedes. La producció del Pulsar va suposar una inversió de 130 milions d'euros i la negociació d'un acord amb el comitè d'empresa per rebaixar el sou en les noves contractacions.

Producció per sota de la previsió

Notícies relacionades

Nissan ha tirat la tovallola en el seu retorn al competit segment dels turismes compactes amb el Pulsar, que va llançar al mercat el 2014 i que no ha arribat als nivells previstos de vendes, especialment en alguns mercats europeus estratègics com el del Regne Unit. El volum de producció del Pulsar, que s'acobla a Barcelona en exclusiva, rondava les 30.000 unitats anuals, davant les 80.000 que s'havien planificat inicialment. En l'any fiscal de Nissan, que va de l'abril al març, la companyia preveu acabar amb 90.300 vehicles produïts a Barcelona, una xifra molt allunyada dels 200.000 a què aspirava quan es va anunciar el pla de producció de nous models a la planta.

L'aposta del Pulsar intentava recuperar l'espai que va abandonar en la dècada anterior la marca quan va deixar de produir el model Almera i una de les versions d'aquest model també es produïa a Barcelona. No obstant, el Pulsar ha sigut víctima de la dura competència en un segment amb pesos pesants com el Volkswagen Golf, el Peugeot 308 o el Ford Focus i també de la tendència de creixement dels tot camins (SUV en les seves sigles en anglès) en tots els segments de vehicles. Davant aquesta evidència, Nissan ha optat per centrar-se en els terrenys en què té més èxit, començant pel Qashqai.   

Temes:

Nissan Cotxes