INDÚSTRIA
Nissan deixarà de produir dos models a la seva fàbrica de Barcelona
La multinacional anuncia el final del turisme Pulsar i d'una furgoneta per a passatgers
L'empresa preveu mantenir la plantilla gràcies a una nova versió elèctrica de la NV200 i a les 'pick-ups' per a Mercedes i Renault
La fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona viurà un 2018 bastant mogut. La multinacional japonesa ha anunciat una reorganització de la producció a la planta catalana que suposa que es deixaran de fabricar dos models en la segona meitat de l'any pel seu baix nivell de vendes. Els models afectats són el turisme Nissan Pulsar i la versió per a passatgers de la furgoneta compacta NV200.
Com a contrapartida, l'empresa confia que podrà mantenir el nivell actual de plantilla, de més de 4.000 empleats, gràcies al fet que començarà a produir aquest any una nova versió elèctrica amb una bateria més potent de la furgoneta eNV200, i gràcies al volum més gran de fabricació de la pick-up que acobla per a les marques Renault i Mercedes. La producció del Pulsar va suposar una inversió de 130 milions d'euros i la negociació d'un acord amb el comitè d'empresa per rebaixar el sou en les noves contractacions.
Producció per sota de la previsió
Notícies relacionadesNissan ha tirat la tovallola en el seu retorn al competit segment dels turismes compactes amb el Pulsar, que va llançar al mercat el 2014 i que no ha arribat als nivells previstos de vendes, especialment en alguns mercats europeus estratègics com el del Regne Unit. El volum de producció del Pulsar, que s'acobla a Barcelona en exclusiva, rondava les 30.000 unitats anuals, davant les 80.000 que s'havien planificat inicialment. En l'any fiscal de Nissan, que va de l'abril al març, la companyia preveu acabar amb 90.300 vehicles produïts a Barcelona, una xifra molt allunyada dels 200.000 a què aspirava quan es va anunciar el pla de producció de nous models a la planta.
L'aposta del Pulsar intentava recuperar l'espai que va abandonar en la dècada anterior la marca quan va deixar de produir el model Almera i una de les versions d'aquest model també es produïa a Barcelona. No obstant, el Pulsar ha sigut víctima de la dura competència en un segment amb pesos pesants com el Volkswagen Golf, el Peugeot 308 o el Ford Focus i també de la tendència de creixement dels tot camins (SUV en les seves sigles en anglès) en tots els segments de vehicles. Davant aquesta evidència, Nissan ha optat per centrar-se en els terrenys en què té més èxit, començant pel Qashqai.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034