SALÓ DE L'AUTOMÒBIL DE GINEBRA

Renault ultima un cotxe elèctric que costarà menys de 10.000 euros

La companyia estudia si exportarà el turisme 'low cost' dissenyat a la Xina

2
Es llegeix en minuts
Antoni Fuentes
Antoni Fuentes

Periodista

ver +

L'aliança Renault Nissan encara la recta final per al seu projecte de cotxe elèctric barat. El nou model es posarà a la venda a la Xina el 2019 a un preu per sota dels 10.000 euros gràcies a les ajudes públiques, segons ha explicat a aquest diari el vicepresident de vendes de Renault, Thierry KoskasThierry Koskas

El grup Renault Nissan va posar en marxa el projecte per desenvolupar i fabricar un turisme elèctric low cost davant les exigències del mercat xinès, que s'ha convertit en el més important de la nova electromobilitat. L'única manera de poder vendre en condicions competitives en aquest mercat és produir el turisme de manera local i a un preu assequible per als consumidors xinesos.

El nou model, conegut fins ara com a Kwid, ha sigut desenvolupat i es fabricarà conjuntament entre la companyia xinesa Dongfeng i Renault i DongfengRenault Nissan gràcies a la creació d'una nova societat amb unes participacions accionarials d'un 50% per a la firma de la Xina i un 25% per a la francesa i la japonesa.

Models actuals

El projecte parteix dels vehicles elèctrics que el grup té a la venda, que inclouen els turismes Renault Zoe i Nissan Leaf com els més venuts de les dues marques. No obstant, la producció fora de la Xina dels dos turismes així com els seus preus per sobre de les expectatives del mercat xinès han impedit que s'hagin comercialitzat al mercat asiàtic. 

El nou cotxe elèctric low cost de Renault i Nissan tindrà una autonomia inferior a la que ofereix la nova generació del Zoe que es ven a Europa i serà 100% made in China, incloent-hi les bateries. "No tindrà la mateixa autonomia que el Zoe, però hi ha un mercat clar per a aquest cotxe a la Xina", ha assegurat Koskas. 

Encara que inicialment està dissenyat per al mercat xinès, Renault no descarta exportar-lo a altres països i continents, inclosa Europa. “Per ara -afirma el directiu- no hem pres cap decisió sobre la possible exportació del nou cotxe elèctric de la Xina”.

'Car sharing' elèctric de Zity

Notícies relacionades

El model Zoe s'ha convertit en l'estendard de Renault per al nou mercat elèctric, amb unes vendes que el 2017 van arribar a les 40.000 unitats, el doble que el 2016. Un dels àmbits de creixement de les vendes són les flotes d'empreses i, en particular, els nous serveis de cotxe compartit a les ciutats, com passa amb la firma Zity de Renault i Ferrovial de Madrid. Per Koskas, els cotxes elèctrics són ideals per reduir la contaminació al centre de grans ciutats gràcies al car sharing, par al qual no veu eficaç l'aplicació d'altres fórmules, com híbrids i vehicles convencionals de combustió interna.

Renault treballa amb la previsió que les vendes de cotxes dièsel segueixin caient amb força degut a les restriccions a les ciutats i a la pressió pública sobre aquests motors. L'auge dels models de gasolina, que es venen a uns preus per sota dels de gasoil, no ha afectat per ara la rendibilitat de la companyia, que ja ven més cotxes de gasolina que de dièsel. "Molts consumidors dediquen els diners que s'estalvien al comprar un cotxe de gasolina a incorporar alguns extres", indica Koskas.