ALIMENTACIÓ
Nestlé aposta pels productes bio per créixer
La companyia preveu que d'aquí a cinc anys entre el 10% i el 15% de la facturació serà de productes ecològics
L'empresa afirma que el suposat boicot després de l'1-O no els va afectar i que no es van plantejar canviar la seu

jgblanco38366900 barcelona 10 05 2017 econom a l dereux director general de 170510113438
La companyia d’alimentació suïssa Nestlé aposta pelsproductes bio. Aquest any la firma ha abocat esforços en el llançament d’una àmplia gamma de productes bio en diverses categories amb l’objectiu que d’aquí a cinc anys entre el 10% i el 15% de la facturació de la firma a Espanya correspongui a productes ecològics. Actualment, són aproximadament el 2% de les vendes (i del mercat).
“El bio, l’eco no és una moda. Ha arribat per quedar-s’hi”, ha destacat aquest matí Laurent Dereux, director general de Nestlé España, en la seva última trobada abans de la seva jubilació (el substituirà Jacques Reber a partir de l’1 de juny). “Els consumidors demanden cada vegada més productes saludables, i apostarem fort pel bio, però també pels productes més sans. Reduïm la sal, el sucre, fem esforços per reduir el nivell d’aquests ingredients sense afectar la qualitat dels productes”, ha agregat.
En la categoria bio, la firma llança diversos articles per a nadons de la gamma Naturnes Bio, que inclou purés de fruites i verdures, farinetes de cereals, postres làcties i galetes sense gluten.
A més, llança productes ecològics en moltes altres gammes: tomàquet fregit Solís, cafè molt Bonka ecològic, cafè soluble Nescafé Gold Organic i tres varietats de càpsules Nescafé Dolce Gusto.
La firma també ha reformulat la composició d’altres productes clàssics per reduir els greixos, la sal i el sucre. En aquest sentit, per exemple, ha llançat una fabada asturiana Litoral amb el 30% menys de greixos, un Nesquik amb el 30% menys de sucre o rajoles de xocolata sense sucre afegit. També ha posat al mercat un KitKat de cacau rosa, Ruby.
En total, entre els llançaments bio, les reformulacions d’aliments més sans i les novetats, la firma espera que aquests productes suposin el 44% de la facturació també d’aquí a un lustre.
Xifres del 2017
Nestlé España va assolir una facturació de 1.928 milions d’euros el 2017, el 0,3% menys que un any abans. Dereux ha destacat que les exportacions han pujat el 3,6%, i que representen ja el 29% de les vendes totals.
L’any passat, la inversió va assolir els 83 milions d’euros per finalitzar les obres de la fàbrica de Nescafé de Girona. Aquest any, la inversió baixarà a 42 milions al no haver-hi obres de tal magnitud (el 85% es destinarà a les fàbriques).
Per a aquest any, la firma espera "replicar" els resultats aconseguits el 2017, amb un nivell de xifra de negoci similar, amb una pujada de les exportacions.
Dereux ha destacat també que la fàbrica de Reus de cafè torrat té una “gran oportunitat” després del’acord firmat amb StarbucksStarbucks.
L’empresa, a més, ha assolit els 150 treballadors al Global Digital Hub d’Esplugues i els 30 empleats al hub digital europeu de Purina , a la mateixa localitat.
Suposat boicot
Notícies relacionadesDereux també ha comentat el suposat boicot que es va promoure dels seus productes a l’octubre, després de l’1-O.“Hem buscat de manera repetitiva algun símbol d’impacte polític sobre el nostre negoci. No n’hem trobat cap”. Segons Dereux, Nestlé és una marca internacional que ocupa 5.000 persones de forma directa “a Catalunya i a altres parts d’Espanya”. “No formem part d’aquest debat. Nosaltres fabriquem productes per a consumidors, no som experts en política. No hi ha cap impacte de la situació política sobre el nostre negoci”, ha reiterat.
Dereux també ha dit que no va rebre "cap pressió" per traslladar la seu de la firma fora de Catalunya. També ha descartat que des de Suïssa se’ls donés alguna instrucció: "No es va considerar en cap moment la sortida, no vam rebre cap instrucció i sempre hem sigut capaços d’operar amb normalitat".
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims