compres
Benetton assegura que manté el seu objectiu de controlar Abertis
El grup familiar italià afirma que l'ensorrament del pont a Gènova no afectarà els seus plans de compra de la concessionària d'autopistasa través d'Atlantia
jcarbo44660410 fotogaleria genova180814171407 /
L’empresari italià i fundador del Grup Benetton, Gilberto Benetton, soci majoritari de la concessionària italiana Atlantia, assegura que l’ensorrament d’un pont a Gènova el passat 14 d’agost Gènova no afectarà la compra de l’espanyola Abertis, juntament amb la constructora ACS.
“Abertis és una operació importantíssima per a Atlantia i per a Itàlia, una operació que ha sigut tancada i detallada, dirigida pel conseller delegat d’Atlantia, Giovanni Castellucci, i prosseguirà segons el que s’ha planificat”, afirma aquest empresari en una entrevista que publica avui el diari italià ‘Corriere della Sera’.
“L’operació d’Abertis és el fruit d’una voluntat de construir un campió italià capaç de competir al món, a les carreteres, aeroports i altres infraestructures”, afegeix. Gilberto Benetton aclareix així els dubtes dels inversors sobre la continuïtat de la compra d’Abertis, després que el Govern italià hagi iniciat un procés per estudiar si revoca les concessions a la filial d’Atlantia, Autostrade per l’Italia, que considera responsable de l’ensorrament del pont Morandi, a Gènova, el 14 d’agost i que va causar 43 morts.
Esclariment
Una situació que ha fet Atlantia acumular greus caigudes en els últims dies i que ha generat dubtes sobre la repercussió que pot tenir a les accions futures del grup. Garanteix també que tant Atlantia com Autostrade col·laboraran activament amb l’Executiu i les autoritats locals, amb “total transparència”, per intentar aclarir les causes que van provocar l’enfonsament.
Finalment, rebutja pronunciar-se sobre la hipòtesi que ha llançat el Govern de nacionalitzar Autostrade i tornar-la a mans públiques, igual que estava abans de la seva privatització el 1999. Autostrade gestiona actualment 3.000 quilòmetres de xarxa de carreteres a Itàlia i compta amb una plantilla de 7.100 empleats.
El ministre d’Infraestructures, Danilo Toninelli, ha suggerit la nacionalització d’Autostrade o, fins i tot, l’eliminació de totes les concessions i recuperar la gestió de les carreteres. La idea, no obstant, no atrau els membres de la Lliga, al Govern, ni el vicesecretari, Giancarlo Giorgetti, que ha dit no estar “gaire convençut que la gestió de l’Estat sigui més eficient” que la privada
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia