TRANSPORT
TMB desenvolupa un minibús 100% elèctric que donarà servei a Barcelona
El projecte ha sigut desenvolupat íntegrament a Catalunya
tmb
Cotxes elèctrics, motos elèctriques, patinets elèctrics... ¿Per què no autobusos 100% elèctrics? Fa temps que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) adapta la seva flota per reduir les emissions de gasos contaminants, però no és senzill trobar autobusos 100% elèctrics que tinguin una autonomia suficient per aguantar una jornada sencera sense passar per les cotxeres. És per això que la solució trobada per la firma pública de transport ha sigut posar fil a l’agulla, arribar a acords amb el sector privat i desenvolupar la seva pròpia solució: un minibús elèctric amb autonomia de 16 hores.
El primer prototip d’aquest nou vehicle s’ha donat a conèixer en el marc de la Smart City Expo World Congress (SCEWC), que se celebra a Barcelona fins dijous. Es tracta d’un producte conjunt que sigut desenvolupat íntegrament per empreses catalanes en el marc de l’estratègia d’investigació i innovació RIS3CAT, que gestiona Acció i que està cofinançada pel programa Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea (Feder).
"TMB sempre ha sigut pionera en l’adopció en la flota de noves solucions", ha destacat la presidenta de TMB i regidora de Barcelona, Mercedes Vidal, en la presentació del nou minibús. "Reuneix les millors característiques per donar servei de proximitat i fer-ho amb la tecnologia més neta disponible", ha afegit.
Per a Vidal, la clau és que malgrat que la mobilitat verda es veu cada vegada més al vehicle privat, en qüestions de transport col·lectiu de grans mides és més difícil trobar solucions. Davant d’aquesta falta d’oferta, TMB com a operador de transport i prestador del servei, Applus Idiada (empresa d’enginyeria), Indcar (carrosseria), Eurecat (centre tecnològic) i Millor Battery (fabricant de bateries) es van unir per impulsar aquest projecte, que ha comptat amb una aportació de 488.000 euros del programa Feder.
El minibús ha sigut dissenyat per a un "ús urbà intensiu en recorreguts d’alta exigència com els autobusos de barri de TMB" i tenint en compte les característiques dels nuclis antics de la ciutat, ha destacat Vidal. El vehicle compta amb unes dimensions de 7,21 metres de llarg per 2,43 d’ample i capacitat per a 22 passatgers (10 d’ells asseguts), i compta amb rampa accessible. Amb bateries modulars de 135 kWh d’uns 4.000 cicles de vida, "l’autonomia és suficient per a una jornada completa de treball també a l’estiu amb l’aire condicionat", ha afegit Vidal.
El prototip passarà ara el cicle de proves amb el bus buit, im farà uns 4.000 quilòmetres simulant recorreguts reals. D’aquí uns tres mesos haurà finalitzat aquesta prova i es podrà decidir si s’obre concurs per renovar la flota de TMB.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia