Salut laboral
Un jutge torna a una dona amb càncer de mama la seva prestació per incapacitat
El Tribunal Superior de Castella i Lleó revoca la decisió de la Seguretat Social de qualificar-la com a apta per al treball i retirar-li el subsidi

cancer-de-mama
Una dona de 38 anys amb càncer de mama recupera la seva prestació per incapacitat permanent després que el Tribunal Superior de Justícia de Castella i Lleó hagi revocat la decisió de la Seguretat Social de retirar-l’hi. L’alt tribunal ha confirmat la decisió d’un jutjat de Palència que reconeixia aquesta treballadora de 38 anys una incapacitat permanent i ha rebutjat la decisió de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), que després d’una revisió mèdica va decidir retirar la prestació.
La dona, natural de Palència, era treballadora d’un granja avícola quan el juny del 2016 li va ser diagnosticada una incapacitat permanent total que li impedia exercir la seva professió a causa d’un procés cancerigen de la mama dreta. El 21 de juliol del 2017, i després d’una avaluació mèdica, li va ser retirada la prestació d’incapacitat laboral al considerar que l’afectada ja no presentava símptomes que li impedissin exercir novament la seva feina.
Notícies relacionadesLa dona va posar una demanda contral’INSS reclamant la incapacitat permanent davant del Jutjat Social de Palència que va decidir al seu favor. Una sentència que després va recórrer l’INSS i va ratificar de nou el Superior de Justícia de Castella i Lleó, al considerar que havia transcorregut poc més d’any i mig des del final del tractament amb químio i radioteràpia, i el procés de curació encara no s’havia acabat.
La dona presentava una limfoedema al braç dret postmastectomia, cosa que li provocava greus limitacions per dur a terme les funcions pròpies de la seva feina com a ajudant de granja avícola, eminentment físiques.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»