CANVI EN LA NORMATIVA
El VTC prepara l'ofensiva legal contra l'obligació de precontractació
Les restriccions legals comportaran una batalla judicial i milers d'acomiadaments
Cabify considera que les mobilitzacions del taxi volen "defensar els privilegis d'un monopoli que no vol evolucionar"
openpublicdocument
Les firmes de VTC a Catalunya, Cabify i Uber, estan disposades a obrir una batalla judicial contra l’Administració si s’estableix l’obligació d’un temps de precontractació de 15 minuts.
Unauto, la patronal del negoci de vehicles de transport amb conductor (VTC), ha anunciat aquest divendres que recorrerà la decisió del Govern d’obligar a contractar amb una antelació mínima de 15 minuts els serveis de companyies com ara Uber i Cabify. L’associació, que representa al 90% del sector a Espanya, considera que aquesta regulació "no seria justa, ja que significaria el final del sector". Unauto recorda en un comunicat que "a cap altre país europeu hi ha un marc legal que contempli res semblant" i adverteix a la Generalitat que s’enfrontaria a indemnitzacions de més de 1.000 milions d’euros si s’aprovés definitivament aquesta mesura.
Cabify considera que qualsevol exigència en temps de precontractació dels serveis delsvehicles de lloguer amb conductor suposarà una amenaça a la supervivència d’un model de mobilitat urbana que ha aconseguit el suport dels consumidors a Catalunya i la resta del món.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha decidit obligar les firmes VTC a establir un temps de precontractació dels seus serveis de 15 minuts. Els taxistes reclamaven 24 hores, però el sector VTC considera que qualsevol temps d’espera des de la contractació amb el mòbil atempta el centre del seu model de negoci.
"Si s’estableix un període de precontractació, és igual que siguin 24 hores que 20 minuts. Qualsevol període d’antelació fa molt complex poder operar", admetia dijous el director per a Europa de Cabify, Mariano Silveyra. Segons aquest directiu, "el temps d’espera en els serveis VTC està en una mitjana de cinc minuts. Només entre el 5% i el 10% dels clients reserven cotxe amb temps".
Davant d’un canvi legal d’aquesta envergadura, Cabify recorrerà als tribunals. "Espanya és el país més restrictiu, i qualsevol obligació de precontractació el farà encara més restrictiu i obligarà milers d’acomiadaments en els VTC".
Notícies relacionadesCabify ha distribuït un comunicat en el qual considera, en relació amb la vaga anunciada dels taxistes, que "s’està enviant un missatge molt preocupant a la societat catalana: la pressió i el boicot als ciutadans funcionen per defensar els privilegis d’un monopoli que no vol evolucionar i que veu en la tecnologia una amenaça".
"La qualitat del servei dels VTC, a més de l’ampolla d’aigua o del bon servei del conductor, es basa en el temps d’espera, que, sense ser immediat, com en el taxi, que el pares aixecant la mà al carrer, és fonamental", explica Silveyra. "El client no està disposat a esperar, això implicaria la desaparició del model VTC a Catalunya", afegeix. Segons l’opinió de Silveyra, la solució del conflicte passa per "prendre mesures positives de recolzament al taxi i al VTC, i no, noves restriccions". En cas contrari, al voltant de 3.000 llocs de treball estan amenaçats.
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Shopping ¿Busques un smartwatch? Aquests són els millors amb descompte del Black Friday
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern