COMPETÈNCIA
Brussel·les, disposada a enterrar la fusió entre Siemens i Alstom
La Comissió Europea avisa que no jugarà a la política o tindrà favoritismes quan es tracta de garantir la competència

jgblanco18618776 barcelona 14 03 2012 economia instalaciones de la fabr160901132521
El projecte de fusió entre la divisió ferroviària de la companyia alemanya Siemens i la francesa Alstom, cridada a crear el primer gran campió europeu del sector, es prepara per xocar aquest dimecres contra el mur de l’Executiu comunitari. A hores d’ara ningú a París o Berlín es fa il·lusions sobre l’èxit del projecte i tret d’una sorpresa d’última hora, tot indica que el veredicte final de la Comissió Europea serà de veto a l’operació, que els dos grans fabricants van començar a preparar fa més d’un any.
“És probable que els equips de la Comissió, els seus serveis, proposin prohibir l’operació. Una posició com aquesta, que l’escola de comissaris pot revertir, no és el resultat d’una aplicació estricta de les regles de la competència. Està dictada per prejudicis ideològics. Quan defensem la creació d’un campió europeu, alguns funcionaris de la Comissió senten monopoli”, ha criticat Henri Poupart-Lafarge, el patró d’Alstom en una entrevista al diari francès Le Figaro.
Aquestes crítiques se sumen a les abocades pel màxim responsable de Siemens, Joe Kaeser, que també va arremetre contra els tècnics de la competència a l’assenyalar que seria interessant veure si el futur de la mobilitat a Europa està determinat per tecnòcrates que miren al passat o “europeus orientats cap al futur”. Unes paraules que no han caigut gens bé als passadissos de l’Executiu comunitari d’acord amb el missatge llançat aquest dimarts pel seu president, Jean-Claude Juncker.
Notícies relacionades“Creiem en la competència mentre sigui justa per a tothom. Mai jugarem a la política o tindrem favoritismes quan es tracti d’assegurar la igualtat de condicions”, ha avisat el luxemburguès durant un fòrum empresarial recordant que han aprovat més de 6.000 fusions i només n’han bloquejat una trentena en la seva història. “És un missatge per a aquells que diuen que la Comissió està composta per tecnòcrates obstinats”.
Brussel·les va iniciar una investigació en profunditat el juliol de l’any passat pels seus dubtes sobre el possible impacte negatiu del matrimoni empresarial per a l’alta velocitat i la senyalització ferroviària, al considerar que hi podria haver una pujada de preus i una reducció de l’oferta. D’acord amb les poques esperances dels implicats, els arguments de les dues empreses no han aconseguit dissipar els dubtes de la comissària de la competència, Margrethe Vestager. Tampoc l’argument de l’amenaça xinesa ni la pressió política de París i Berlín. “No veig cap raó acceptable perquè la Comissió s’hi oposi”, avisava fa uns dies el ministre francès, Bruno Le Maire, que considera “un error” econòmic i polític rebutjar la fusió.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Pressupostos prorrogats El Govern avisa que no es podrà mantenir la gratuïtat de Rodalies sense un nou suplement de crèdit
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"
- Moda Rita Miller Atelier ‘capbussa ’ les seves nòvies en un spa de luxe
- CRÍTICA Rosario transforma un vell dolor en celebració
- Novetat discogràfica Maria Hein en mode samurai