sector financer
Abanca renuncia a comprar Liberbank després de l'advertència de la CNMV
L'entitat gallega volia fer una auditoria prèvia, però el supervisor el va alertar que no era legal

zentauroepp46754926 graf7309 santiago de compostela 29 01 2019 el presidente190129133546 /
Abanca i el seu accionista de control, el grup veneçolà Banesco, han anunciat aquest dimarts que han decidit "renunciar" a fer una oferta pública d’adquisició (opa) de Liberbank. L’entitat gallega no ha trigat, així, ni 24 hores a respondre al requeriment de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), que aquest dilluns li va donar deu dies per decidir si presentava o no l’oferta.
La clau ha sigut l’advertència del supervisor borsari, que el va avisar que una condició que havia establert en la seva possible proposta de compra no s’ajustava a la llei d’opes. Es tractava de l’auditoria prèvia (‘due diligence') que l’entitat volia fer dels comptes i el balanç de Liberbank.
Malgrat això, el banc presidit per Juan Carlos Escotet ha defensat en un comunicat enviat a la CNMV que la seva pretensió de fer aquesta anàlisi era "totalment legítima i constitueix una pràctica habitual en operacions corporatives que afecten societats cotitzades, incloent-hi opes".
Notícies relacionadesNo obstant, ha admès que en vista del requeriment de la CNMV i que Liberbank ha comunicat que segueix endavant amb el seu projecte de fusionar-se amb Unicaja "no resulta possible" fer aquesta 'due diligence' ni, per tant, prendre una decisió definitiva sobre si presentar o no l’oferta de compra.
Abanca i Banesco, amb tot, han volgut assegurar que a tot el procés, "en el qual estan treballant des de fa mesos", la seva actuació "en tot moment s’ha desenvolupat amb estricte compliment de la normativa aplicable i guiada per la bona fe, extremant les mesures tendents a la salvaguarda de la confidencialitat durant la fase preparatòria de l’operació". Una altra refutació a la CNMV, el president de la qual, Sebastián Albella, va assegurar dilluns que l’actuació del banc no havia seguit el "patró normal".
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Automoció Musk reduirà el treball amb Trump per la caiguda del benefici de Tesla un 71%
- LA FESTA DEL 23 D’ABRIL Un Sant Jordi de ‘best-sellers’ consagrats
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Capella ardent Una multitud acomiada el papa Francesc a la basílica de Sant Pere
- Estafes Aquest és el fals SMS que suplanta Netflix: et bloqueja
- Creix la demanda d’antihistamínics i vitamines amb l’inici del bon temps
- Sanció comunitària Multes milionàries de la Comissió Europea a Apple i Meta per violar la llei de mercats digitals
- Mobilitat Tallada la R3 de Rodalies entre Puigcerdà i Ribes per una fallada elèctrica a la Molina