amb Air Nostrum i Acciona o en solitari
L'operador francès SNCF negocia un AVE 'low cost' per competir amb Renfe
El desembre del 2020 s'obre el negoci de trens d'alta velocitat a la competència

Un AVE de Renfe (a la dreta) aturat a l’estació de Figueres-Vilafant al costat d’un TGV de la SNCF, el 9 de gener passat. /
La companyia ferroviària pública francesa SNCF vol entrar a Espanya a competir amb Renfe en transport de viatgers en trens d’alta velocitat quan el desembre del 2020 aquest negoci s’obri a la competència.
Per a això, SNCF negocia una eventual aliança amb Ilsa, l’operador ferroviari privat d’Acciona i la família fundadora d’Air Nostrum, si bé està disposat a entrar a l’AVE espanyol en solitari en el cas que l’esmentada associació no rutlli, segons informa el diari francès 'Les Echos' en la seva edició d’aquest dilluns.
L’empresa francesa ha confiat la firma Rothschild que l’assessori en aquesta matèria i estaria disposada a entrar al mercat ferroviari espanyol en solitari amb un servei de ‘low cost’. Aquest eventual tren AVE de baix cost competiria ambl’AVE ‘low cost’ que Renfe assegura que està dissenyant a fi de treure’l abans que s’obri el mercat.
Possibles aliances d’Acciona
Acciona, a més de la SNCF, també negocia la seva eventual aliança amb la companyia ferroviària pública alemanya Deutsche Bahn i amb l’NTV italiana, el primer operador privat d’aquest país.
El president d’aquest grup constructor i d’energies renovables, José Manuel Entrecanales, va avançar recentment, en ocasió de la presentació dels resultats anuals, que estava ultimant associar-se amb un operador ferroviari europeu a fi d’entrar en el transport de viatgers amb tren AVE.
"Estem tenint converses amb tres possibles operadors europeus", va revelar a començaments d’aquest mes Entrecanales, que va expressar la seva confiança a decantar-se per un d’ells "ben aviat", en tot cas, "abans de l’estiu".
Notícies relacionadesSegons va detallar, Acciona preveu mantenir "almenys" el 50% del capital d’Ilsa, la firma que canalitza el seu nou negoci ferroviari, davant el 70% que actualment controla, una vegada incorpori el soci. Així mateix, Entrecanales va avançar que, un cop s’esculli el soci, la seva filial ferroviària dissenyarà un pla de negoci per entrar a explotar serveis de transport de viatgers amb tren pels principals corredors d’Alta Velocitat a partir del 2021.
Acciona estima que l’entrada en aquest negoci requerirà una inversió en trens d’uns 500 milions, a executar gradualment i a partir d’aquesta data. No obstant, aquest import dependrà del grau de disponibilitat de trens de lloguer que hi hagi al mercat i del model de negoci que pactin els socis.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta
- El mar al voltant Preparats, llestos, però ¿ja?