llançament de renfe
L'AVE 'low cost' Madrid-Barcelona arribarà la Setmana Santa del 2020
Hi ha marge perquè les tarifes siguin fins a un 40% més barates
Táboas ha refusat anunciar la marca i el tipus de trens que utilitzarà

zentauroepp42221509 un ave190411105235 /
L’AVE de baix cost de Renfe es podrà utilitzar per Setmana Santa de l’any que ve, uns vuit mesos abans que es liberalitzi el transport de viatgers a Espanya; i, en principi, s’estrenarà en la línia que uneix Madrid i Barcelona, segons ha anunciat aquest dijous el president de la companyia, Isaías Táboas.
L’executiu ha refusat comentar la marca sota la qual operarà aquest nou servei, així com les seves tarifes o el tipus de trens que utilitzarà "per no donar pistes a la competència".
"Treballem amb l’expectativa que per Setmana Santa de l’any que ve els ciutadans es puguin desplaçar, en principi entre Madrid i Barcelona, en ‘low cost’", ha afirmat Táboas en declaracions a la premsa abans de participar en el Foro Next.
Això implica que el servei haurà d’entrar en proves abans, perquè tots els trens s’han de provar "fins que s’aconsegueix el producte que vols", ha apuntat.
El directiu ha recordat que la companyia treballa des de fa temps en un producte d’alta velocitat de baix cost "per fer front a les necessitats de mercat" i per intentar captar la "quantitat enorme" de viatgers que encara utilitzen la carretera, ja sigui en cotxe o en autobús, per desplaçar-se entre ciutats que ja estan cobertes amb l’AVE.
Vuit mesos abans
L’any que ve la Setmana Santa caurà a principis d’abril, la qual cosa permetrà a Renfe avançar-se mesos a l’entrada de competència.
"En aquest moment, tal com està la legislació, només Renfe pot obrir un servei d’alta velocitat, perquè és l’única empresa autoritzada, la liberalització no arriba fins al desembre de 2020", ha remarcat Táboas.
Tarifes un 40% més barates
Notícies relacionadesDurant la presentació del pla estratègic de la companyia al desembre, Táboas va explicar que hi ha marge perquè les tarifes del servei ‘low cost’ siguin fins a un 40% més barates que les actuals, el preu mitjà de les quals s’acosta als 52 euros.
Aquest nou servei s’inclou en el Pla Estratègic de Renfe 2019-2023, amb el qual la companyia busca continuar augmentant els ingressos malgrat la liberalització del servei de passatgers, pel qual ja han mostrat interès companyies com ara Acciona, Air Nostrum i l’estatal francesa SNCF.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria