desinversió

Abertis estudia vendre el 35% de l'autopista francesa de Lengon a Pau

L'operació forma part de l'estratègia de sortir de les concessions en les quals el grup té participacions minoritàries

abertran37501685 files  this file photo taken on june 1  2014 shows spanish b170721085338

abertran37501685 files this file photo taken on june 1 2014 shows spanish b170721085338 / DANI POZO

1
Es llegeix en minuts
Agencias

Abertis estudiarà la venda de la participació del 35% que té en una de les seves autopistes franceses,l’A-6, que uneix les ciutats deLengon i Pau, al sud del país, segons informa Reuters citant fonts pròximes a l’operació.

Es tracta d’una de les dues vies de la desena amb què compta el país veí que no està a les proximitats de París. La venda d’aquesta participació s’emprendria en el marc de desinversions de percentatges minoritaris en diferents concessions del grup, controlat per la italiana Atlantia ACS.

En el cas de la via A-65, que uneix Lengon, a prop de de Bordeus i Pau, a prop de la frontera amb Espanya, la companyia gal·la Eiffage, que controla l’altre 65% de la seva capital estaria disposat a comprar el 35% que vengués Abertis, segons aquesta font.

"Abertis planeja vendre diverses participacions minoritàries en autopistes de França, la Gran Bretanya i Colòmbia", va indicar a Reuters la font familiaritzada amb l’estratègia d’Abertis, companyia que va declinar fer cap comentari.

Quant a Eiffage, el seu conseller delegat, Benoît de Ruffray, va indicar l’estiu passat que aquesta companyia seria el "potencial comprador" en el cas que Sanef, la filial francesa d’Abertis, sortís de l’A-65.

Notícies relacionades

En fonts oficials d’Eiffage van indicar a Reuters que aquesta posició "continua sent vàlida" per a la firma gal·la que, si aconseguir el 100% de l’A-65, una via que té el termini de concessió al 2060, augmentaria la cartera de vies de pagament al país.

Respecte a Abertis l’eventual venda de participacions minoritàries en algunes de les autopistes que té en una desena de països s’emmarcaria en la nova estratègia que actualment ultima el grup juntament amb els seus dos nous accionistes, la italiana Atlantia i ACS.