cost laboral
El salari brut anual va pujar l'any passat el 0,9%, fins a 23.003,2 euros
El cost net que les empreses van pagar per treballador va ser de 30.883,4 euros, l'1,1% més, segons l'INE
/
El salari brut anual es va situar en 23.003,2 euros el 2018, xifra un 0,9% superior a la de l’any 2017, segons l’Enquesta Anual de Cost Laboral elaborada per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
El cost net que van haver de pagar les empreses per cada treballador va ascendir a 30.883,4 euros el 2018, un 1,1% més que l’any precedent.
Si es tenen en compte les subvencions i deduccions públiques, que van ascendir a 202,3 euros, el cost brut per treballador va arribar als 31.085,7 euros l’any passat, amb un avanç anual també de l’1,1% respecte a l’exercici 2017.
El 74% del cost brut el van constituir sous i salaris, mentre que les cotitzacions a la Seguretat Social, que van ascendir a 7.187,4 euros per treballador, van representar el 23,1% del total. D’aquesta manera, salaris i cotitzacions van suposar el 97,1% del cost brut.
A més d’aquestes partides, gairebé 412 euros anuals es van destinar a beneficis socials per treballador (cotitzacions voluntàries a assegurances i plans de pensions, prestacions complementàries a la Seguretat Social, etc.); 208,69 euros a altres despeses derivades del treball (indemnitzacions per fi de contracte, roba de feina, transport, etc.); 192,1 euros a indemnitzacions per acomiadament, i 82,3 euros a formació professional.
Notícies relacionadesEl 2018, el 94,1% de les empreses regulaven les seves condicions laborals mitjançant conveni col·lectiu, amb efectes sobre el 88,2% dels treballadors, xifres similars a les de l’any 2017.
El 2,1% dels centres de treball amb conveni, representatius del 3,8% dels treballadors, van veure modificades les seves condicions de treball durant l’any passat. Tant el percentatge de centres que van modificar les condicions de treball com el de treballadors afectats va pujar lleugerament respecte a l’any 2017.
- Noves relacions afectives Parelles sèniors que viuen separades, el model LAT en auge: «Conservo la meva llibertat i no discuteixo pel comandament de la tele»
- Entre Vila-real i l’Hospitalet Cau un clan familiar que es va apropiar de 19 vehicles d’alta gamma d’un servei de subscripció conegut com ‘el netflix dels cotxes’
- Comerç La batuda en súpers 24 hores va detectar una vintena d’infraccions laborals
- Si compres per Shein, Temu o Amazon, atent a la nova estafa del paquet
- L’estratègia comunitària Tusk crida al rearmament d’Europa i critica la política migratòria de la UE
- 11 de mayo ¿En qué estadio se jugará el Barça-Madrid? Podría no ser ni el Camp Nou ni Montjuïc
- Deute milionari Dos tràmits judicials retarden la resolució del concurs de creditors del Màgic Badalona
- Set mesos de la normativa Òmnium portarà a la Comissó Europea el seu informe sobre l’amnistia per assenyalar les «irregularitats» en la seva aplicació
- Pau Vallbé: «He defugit tot allò que fos l’èxit ràpid, m’he anat autoboicotejant per créixer a poc a poc»
- Final de les bonificacions estatals El cansament dels usuaris del transport públic: «Entenc que els polítics es barallin, però la mobilitat de la gent n’hauria de quedar al marge»