L'ocupació al juliol marca un nou màxim però suma només 15.500 afiliats
El nombre total d'aturats es va situar en 3.011.433 persones, la xifra més baixa des de novembre del 2008
El nombre d’aturats registrats a les oficines del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) es va reduir en 4.253 persones durant el juliol, la menor retallada per a aquest mes des del 2002.
D’acord amb les dades publicades aquest divendres pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social, el nombre total d’aturats es va situar en 3.011.433 persones, la xifra més baixa des de novembre del 2008, després que 123.588 persones hagin sortit de les llistes de l’atur l’últim any (amb un ritme de reducció del 3,94%).
L’evolució de juliol d’aquest any contrasta amb la d’anys anteriors: el juliol de l’any passat l’atur va baixar en 27.141 persones i el mateix mes de 2017, en 26.887.
El juliol és un mes en què l’atur es comporta habitualment de forma favorable, principalment per la temporada turística. Des de l’inici de la sèrie històrica, l’atur ha baixat aquest mes en 20 ocasions i només ha pujat en tres, el juliol del 2005, quan va augmentar en 14.557 persones, i en els mateixos mesos de 2007 i 2008, quan va despuntar en 4.469 i 36.492 aturats, respectivament.
L’últim any, l’atur s’ha reduït en 123.588 persones, a un ritme interanual del 3,94%.
Notícies relacionadesPer sectors econòmics de procedència dels treballadors, l’atur registrat disminueix a tots els sectors respecte al mateix mes de l’any anterior: en agricultura es redueix en 3.732 (-2,44%); en indústria baixa en 14.960 (-5,48%); en Construcció, en 19.511 (-7,23%); en Serveis disminueix l’atur en 64.315 (-2,98%).
Finalment, el col·lectiu sense ocupació anterior l’atur es redueix en 21.070 persones (-7,42%).
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Per unanimitat Catalunya eximeix escoles i centres esportius de complir els límits de soroll fins a la nit
- Consellera del Govern L'oposició critica que Martínez Bravo visqui entre Madrid i Barcelona i li demana que corregeixi "aquest fet inèdit"
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"