TECNOLOGIA

L'ocàs de Tumblr

La xarxa de blogs ha sigut comprada per 3 milions, quan el 2013 es va vendre per 1.100

zentauroepp22472023 nu01  nueva york  estados unidos   20 05 2013   imagen cedid190816190234

zentauroepp22472023 nu01 nueva york estados unidos 20 05 2013 imagen cedid190816190234 / ANDREW KELLY

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

¿Pot una empresa tecnològica que té desenes de milions d’usuaris passar de valer 1.000 milions d’euros el 2013 a vendre’s per menys de 3 el 2019? La resposta és sí, i suposa una clara advertència a tot projecte tecnològic d’èxit: tot i que avui funcioni, no significa que en poc temps, si es toquen les tecles equivocades, el que era una mina d’or es converteixi en un producte insignificant.

Aquesta setmana es va conèixer que Automattic, l’empresa propietària de la popular firma de blogs Wordpress, ha adquirit Tumblr. El preu no va ser revelat, però els mitjans americans van apuntar uns tres milions de dòlars.

Comparativa

La xifra pot ser molt o poc, depèn amb què es compari. El problema és que el 2013, quan Marissa Mayer va agafar les regnes de Yahoo!, va pagar 1.100 milions de dòlars per aquesta popular xarxa de blogs que, curiosament, va inventar el que avui dia és el retuit.

El 2013 Tumblr tenia més de 100 milions de blogs i 300 milions de visites. D’estètica simple, triomfava per la seva senzillesa i pel poder de la imatge. Va continuar creixent, però altres xarxes socials (Twitter i Facebook) van començar a tenir èxit i a ser més populars. Després de comprar-la, Yahoo! no hi va introduir canvis ni recursos, Wordpress guanyava seguidors, i poc a poc Tumblr va anar perdent visites. Mayer no va aconseguir revitalitzar Yahoo!, que va comprar Verizon (2017).

Notícies relacionades

La nova propietària, lluny d’apostar pel servei, va deixar marxar el fundador Tumblr, David Karp. La cirereta va arribar a finals del 2018, quan van prohibir tot contingut pornogràfic o eròtic a la plataforma. L’audiència va caure en picat.

Ara, Wordpress rescata el servei. «Tumblr i WordPress sempre han estat filosòficament molt alineats», va afirmar el conseller delegat d’Automattic, Matt Mullenweg, en una entrada a la xarxa social. En aquesta, va qualificar d’«oportunitat única» la possibilitat d’unir les dues plataformes. «Sabia que havíem de fer-ho», va remarcar.