CONSUM
Lidl presenta el seu nou sistema de pagament amb mòbil Lidl Pay
En només tres setmanes d'ús l'han utilitzat 12.000 clients, que han realitzat 79.000 transaccions
L''app' de la firma de distribució ja supera els dos milions d'usuaris des del seu llançament al maig
tienda-online-lidl
Lidl fa un pas endavant en la revolució dels mitjans de pagament que obre l’ús del mòbil. El congrés Trend Builders organitzat per l’associació multisectorial Aecoc a Barcelona va ser el marc elegit per a la presentació d’un servei que ofereix pistes clares de la transformació del sector de la distribució i els horitzons que obre la utilització intensiva de ‘big data’ en l’àrea de consum. Lidl ofereix des de fa tres setmanes a Espanyal’opció de pagament mitjançant una aplicació mòbil pròpia. Espanya és el país pilot a escala mundial del desenvolupament. Lidl Pay s’integra a la plataforma Lidl Plus, que pretén fidelitzar els clients i convertir-se en «canal de comunicació directe amb els consumidors», segons el responsable de màrqueting digital de Lidl, Toni Alarcón.
El nou sistema de pagament ha gestionat en només tres setmanes de funcionament 79.000 operacions per part de 12.000 clients. Més de dos milions de persones s’han instal·lat l’‘app’ al mòbil des de maig i el 40% l’utilitzen almenys un cop a la setmana. La informació gestionada que arriba per Lidl Plus permetrà definir el futur d’aquesta cadena ‘hard discount’ i adaptar la seva oferta als gustos dels clients.
L’equip de desenvolupadors instal·lat al ‘hub’ tecnològic de la plaça de Catalunya de Barcelona impulsa aires de transformació per a la multinacional. Espanya forma part d’una revolució tecnològica que amb el temps pot arribar a modificar la manera d’entendre el sector de la distribució i del supermercadisme quotidià en particular. Alarcón defineix el projecte de Lidl Plus i Lidl Pay com a «global i pilot a Espanya», sabent que «aportarà valor segons l’ús que li doni el client». A més, Lidl Plus es configura com una aplicació oberta, «a la qual se sumaran noves funcionalitats en el futur».
Toni Alarcón, en el congrés Trend Builders de Aecoc celebrat a Barcelona.
«L’app s’ha convertit en l’eix que permet conèixer més el client», explica Alarcón. La primera observació després de tres setmanes de funcionament de Lidl Pay és que l’usuari no és com es podria suposar, jove i tecnològic, sinó que «té el mateix perfil que el client habitual». Es pot dir que les barreres tecnològiques tendeixen a difuminar-se i el mòbil ja no intimida. Actualment ja s’està implantant el sistema –dissenyat a Espanya– a Dinamarca, Àustria i algunes zones d’Alemanya. El 2020 s’estendrà a entre 8 i 10 països en els quals opera Lidl, actualment 32.
¿Per a què serveix Lidl Plus?
El sistema dissenyat per Lidl permet pagar en caixa amb el mòbil i sense targeta. Previ registre del mitjà de pagament, el client abona a la caixa les compres presentant un codi QR i confirmant-ho amb un pin. L’‘app’ permet accedir als descomptes setmanals, copiar i guardar els tiquets de compra, introduir elements de gammificació amb un joc de «rasca i guanya» digital, accedir al tradicional fullet setmanal i gaudir de descomptes de «marques amigues».
Notícies relacionadesEl desenvolupament de Lidl Plus «no va ser ràpid però sí àgil», explica Alarcón. Ha passat d’un impuls d’una desena de persones en un garatge, a ocupar, al centre de Barcelona, un centenar de persones en un ‘hub’ digital de primer nivell i vies d’expansió.
El desenvolupament de Lidl Plus va començar a finals del 2016 amb una fase pilot iniciada a cinc botigues de Saragossa. Avui les 580 botigues de Lidl a Espanya ja ofereixen el servei de pagament amb mòbil. L’objectiu final és que el sistema completi l’oferta omnicanal de Lidl, arribar al client per múltiples vies i incrementar la rendibilitat global de la multinacional.