Serveis mínims de la vaga general del 18 d'octubre a Catalunya
Et detallem els mínims establerts per avui al metro de Barcelona, Rodalies de Renfe i altres serveis públics essencials

piquetegirona
Aquests són els serveis mínims establerts per la Generalitat per a la vaga general d’avui 18 d’octubre, convocada pels sindicats independentistes Intersindical-CSC ila IAC [segueix també les últimes notícies de la vaga general a Catalunya en directe]:
Índex
-<a href="#metro">Metro i bus de Barcelona i Rodalies Renfe</a><br/>-<a href="#transporte">Resta de transport públic</a><br/>-<a href="#colegios">Escoles, instituts i guarderies</a><br/>-<a href="#universidades">Universitats</a><br/>-<a href="#hospitales">Hospitals i CAP</a><br/>-<a href="#farmacias">Farmàcies</a><br/>-<a href="#terceraedad">Tercera edat</a><br/>-<a href="#puerto">Port de Barcelona</a>

Metro i bus de Barcelona i Rodalies Renfe
Resta de transport públic
Col·legis, instituts i guarderies
Per als més petits, és a dir, a les guarderies o llars d’infants, s’ha de garantir el servei d’un terç de la plantilla.
Hospitals i CAP
Als centres d’atenció primària (CAP) la Generalitat ha fixat un mínim del 25% del servei ordinari. No obstant, els serveis d’urgència tenen l’obligació d’operar amb normalitat.
Als hospitals s’han de garantir els tractaments de radioteràpia i quimioteràpia en situacions urgents i de necessitat vital i, en altres situacions, depèn del criteri del facultatiu que atengui el malalt.
Així mateix, s’atendrà l’activitat quirúrgica inajornable derivada de l’atenció urgent i greu, a criteri de la direcció mèdica.
Farmàcies
Respecte a les farmàcies, aquestes han d’operar amb els mateixos números que en un torn de guàrdia i nit.
Tercera edat
Notícies relacionadesAls centres de dia els serveis mínims són d’un funcionament normal en el servei de restauració i del 50% en la resta de serveis.
Port de Barcelona
Els estibadors del port de Barcelona han decidit en assemblea afegir-se a les aturades convocades per l’Intersindical-CSC i l’IAC, tot i que ho faran de forma parcial, de vuit del matí a vuit de la nit. En vista d’aquest anunci i qualsevol altre treballador que decideixi secundar les aturades, l’autoritat portuària ha decretat uns serveis mínims que hauran de garantir el funcionament del 50% dels accessos. Això es traduirà en què hi haurà habilitades les entrades del Moll Adossat (P2), Moll Costa (P25), encreuament al carrer 3 amb el carrer A (P30) i Moll de l’Energia (P31).
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- A les portes de la catedral de Barcelona Devots del papa Francesc després de la seva mort: "No crec en Déu, però hi ha un abans i un després del seu papat"
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Una de cada 350 El Sant Jordi 2025 vendrà encara 25.000 roses catalanes: l’últim productor del Maresme es resisteix a abandonar
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí