DIVERSIFICACIÓ DEL GEGANT ASIÀTIC
Aliexpress entra al mercat d'entreteniment
El gegant Alibaba entra de ple en la venda d'entrades i de productes virtuals a Espanya
El grup xinès aspira a incrementar les vendes de productes en la cita estratègica de l'11-11-2019, el dia del solter a la Xina
rcipriani
El gegant del comerç electrònic Alibaba manté la seva estratègia de creixement basada en la diversificació de serveis i l’especial atenció al mercat espanyol, el tercer en importància per a la multinacional fora de la Xina. Aliexpress ha decidit entrar en la venda de productes de lleureproductes de lleure, que inclou experiències, entrades per a concerts, espectacles, parcs d’atraccions i visites guiades, entre d’altres.
La directora general d’Aliexpress a Espanya, Estela Yed’Aliexpress a EspanyaEstela Ye, ja avançava a finals de juliol que la multinacional havia fet avenços significatius en la venda de productes de lleure a Àsia i que s’estava avaluant la possibilitat d’impulsar aquest nou negoci a Europa. «És un sector molt interessant perquè és el que més factura al món, el sector virtual, més que la venda de productes físics», explicava llavors Ye. La venda a Tmall d’entrades a la Xina ha sigut un èxit i s’ha volgut exportar l’experiència.
«Volem potenciar aquesta nova línia de negoci ja que suposa un pas més en el nostre ferm compromís per l’oferta local. De la mateixa manera, se suma a les diverses iniciatives que hem posat en marxa en els últims mesos amb l’objectiu que els nostres usuaris en trobin una àmplia i completa gamma de productes i serveis», va declarar Luis Azcona, director d’entreteniment i lleure a AliExpress.
La idea global és consolidar la posició com a mitjancer de vendes habitual en qualsevol àmbit. Per animar les promotores d’espectacles a posar a la venda les seves entrades a la plataforma, Aliexpress ha previst que aquestes firmes puguin beneficiar-se dels avantatges de ser un venedor habitual. Firmes com El Corte Inglés s’han aliat amb Aliexpress per enfortir les seves estratègies ‘online’, com per exemple en el portal de moda La Plaza.
En aquest sentit, aquesta nova aposta pel mercat virtual es posa en marxa coincidint amb el començament de les celebracions de l’11.11 Festival Mundial de Compres, el festival de compres més gran a nivell global, en el qual els usuaris podran accedir a multitud de promocions especials de serveis de lleure i cultura, que inclouen diferents tipus d’experiències, des de gastronomia fins a ‘tours’ guiats per museus i la venda d’entrades per a festes i concerts.
Entre els ‘partners’ que ja formen part d’AliExpress hi ha Disorder Events, Planet Events, Roller Coaster Group, Taquilla, Minube, Viajes Reina i Elektrik. La multinacional asiàtica ja va provar a Espanya el mes d’abril la venda d’entrades de la mà de Fabrik Madrid, una de les discoteques més grans del país per a la venda d’entrades per a la ‘Universiparty’, la festa més gran d’Espanya dirigida a estudiants universitaris.
Aliexpress (www.aliexpress.com) és una plataforma global de venda ‘online’ que permet als consumidors de tot el món comprar directament a fabricants i distribuïdors principalment de la Xina i l’objectiu de la qual és arribar a ser una plataforma perquè venedors de tot el món puguin vendre tant a nivell local com internacional. AliExpress opera en múltiples idiomes locals com anglès, rus, portuguès, espanyol i francès. L’última irrupció d’Aliexpress ha sigut la venda de productes alimentaris a la plataforma i un acord amb l’Institut de Comerç Exterior (Icex) per promocionar la venda en altres països a través del grup Alibaba.
Alibaba Group forma un ecosistema de diversos mercats, des de B2B (Alibaba.com),
B2C (Tmall i Tmall Global), consumidor a consumidor (Taobao), i també mercats
verticals com Mr Fresh per a alimentació, o plataformes enfocades al client
com Tmall Luxury Pavilion que allotja més de 140 marques ‘premium’ i de gamma
alta, o a Espanya, La Plaza.
Notícies relacionadesDes del març del 2019, Tmall d’Alibaba Group és la plataforma més gran al món de comerç mòbil i ‘online’ per a marques i detallistes en termes de volum brut de mercaderies (no en volum de facturació), i continua creixent ràpidament. Potencialment, això proporciona a les empreses espanyoles una gran oportunitat per arribar als més de 670 milions de consumidors actius anuals al mercat.
L’Icex, a través del seu programa eMarket Services, està treballant en estreta col·laboració amb aquest ‘marketplace’. A curt termini l’objectiu és ajudar les empreses espanyoles, i especialment les pimes, a vendre ‘online’ als països europeus de la seva elecció. Bona part de les activitats del grup estan orientades actualment a potenciar les vendes el pròxim 11/11 (Dia dels Solters a la Xina) i la temporada nadalenca.
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034