OFENSIVA COMERCIAL
Aliexpress obrirà botiga física a Finestrelles per al Black Friday
Després de l'experiència de Madrid, el gegant xinès aprofundeix la seva aposta pel mercat espanyol
zentauroepp49517924 22 08 2019 nueva tienda de aliexpress en el centro comercial190822140455 /
AliExpress, la plataforma de comerç electrònic del gegant xinès Alibaba, obrirà el pròxim 29 de novembre la seva primera botiga física a Catalunya, la segona a Espanya. El lloc escollit és el centre comercial Finestrelles d’Esplugues de Llobregat (Baix Llobregat). Després de l’obertura d’una botiga de similars característiques al centre comercial intu Xanadú de la localitat madrilenya d’Arroyomolinos, Aliexpress vol potenciar la seva presència a Espanya mitjançant el vincle d’un punt de venda físic.
El nou establiment disposarà d’un ventall de productes similar al de la botiga madrilenya, fonamentalment productes d’electrònica de consum, patinets elèctrics, drons, etcètera, tot i que no descarta l’entrada en productes adaptats al client català. La campanya nadalenca i el Black Friday concentren fins al 40% de les vendes anuals del sector electrònic a Espanya, tot i que la majoria dels grans competidors, fonamentalment PC Components i Mediamarkt, han anunciat fortes rebaixes per a aquestes dates.
L’objectiu inicial d’Aliexpress i Alibaba era obrir la botiga de Finestrelles per a la megacita del dia dels solters, però finalment es va posposar l’obertura. La presentació preliminar a la premsa serà el 26 de novembre i l’obertura al públic el divendres 29.
La cadena xinesa ha posat en marxa el seu aparell de comunicació per impulsar la seva versió comercial més tradicional amb l’objectiu de replicar l’èxit de la botiga Aliexpress a Madrid, que van visitar 5.000 persones el primer dia. Les visites del centre comercial Xanadú van augmentar el 500% el dia de la inauguració. El trànsit per als vianants de visitants del centre comercial Xanadú va créixer una mitja diària del 40,3% en la primera setmana d’obertura, amb relació a la mateixa setmana de l’any anterior.
Altres centres comercials en procés d’obertura de metres quadrats estarien interessats en involucrar Aliexpress, com és el cas de La MaquinistaLa Maquinista o El Corte Inglés. En aquest últim cas, El Corte Inglés preveu obrir un centre comercial a cel obert, el nou centre comercial d’avantguarda MAD_FD Madrid Fashion District, les portes del qual obriran el 2020. L’aliança comercial que uneix Aliexpress amb El Corte Inglés apunta a una presència física d’Aliexpress en aquest nou centre comercial i fins i tot en altres de la cadena.
L’acord d’Aliexpress amb El Corte Inglés, presentat el novembre del 2018, es va plasmar en una botiga efímera en el centre que el gegant espanyol de la distribució té a Sanchinarro (Madrid). Posteriorment El Corte Inglés va passar a vendre productes a través de la plataforma de comerç electrònic d’Alibaba productes de set de les seves marques a Rússia i països d’Europa Central com, per exemple, Polònia. Els 10 milions de clients registrats d’Aliexpress a Espanya són una carta de presentació difícil de menysprear i el gegant asiàtic necessita enfortir la seva presència a Espanya com a cap de pont per a la seva complexa expansió a Europa, davant la insuficiència d’ingressos com a conseqüència del comerç electrònic des de la Xina i els frens futurs previsibles als enviaments des d’Àsia.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Tres hores que van canviar el Barça
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia
- Trapero aposta per un increment dels Mossos per rebaixar el crim