Turisme
Gabriel Escarrer (Meliá): «El procés ha canviat el turisme de compres i congressos per un turisme motxiller»
Iberia diu que els disturbis no han afectat a la companyia, però que Vueling i Level «sí que estan tenint impacte en les vendes»

epons32660100 gabriel escarrer melia bertran160204133711
El conseller delegat de Meliá i vicepresident de la companyia, Gabriel Escarrer, ha advertit que el procés ha canviat el tipus de turisme que arriba a Barcelona, que ha passat de ser «turisme de compres i congressos a un turisme motxiller».
Escarrer va fer aquestes declaracions en una jornada organitzada per Servimedia sobre els reptes a què s’enfronta el turisme. «El procés va ser un tsunami per al sector turístic», va dir el conseller delegat de la companyia, que va reconèixer que, si bé el nombre d’arribades de turistes estrangers a Barcelona no ha caigut del 2018 al 2019, ha canviat el tipus de turistes que arriben.
Notícies relacionades«El turista de compres, congressos i convencions l’hem canviat per turisme motxiller que crea problemes a les zones més representatives de Barcelona», va advertir Escarrer, que va reconèixer un «alentiment» en les dues últimes setmanes arran dels disturbis després de la sentència que «han impactat» en el sector. I va reconèixer que si segueixen els disturbis iniciats, la situació podria empitjorar.«L’impacte ara és lleu, però afecta molt el negoci», va dir Escarrer.
Per la seva banda, el president d’Iberia, Luis Gallego, va reconèixer que la seva aerolínia no ha notat els disturbis, però Vueling i Level «sí que estan tenint impacte en les vendes». Els dos empresaris van coincidir que la seguretat és un eix principal per al turisme i per això el temor de les protestes.
- A l’eixample Els afectats per la retirada d’un sostre d’amiant valoren acudir al jutjat
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- PRÒXIMA ESTRENA La caiguda del clan Pujol arriba al cine per obrir "un debat necessari"
- Novel·la intergeneracional Joël Dicker: «Què fan els pares dels nens que no llegeixen, a més de comprar-los telèfons?»
- Successos Arrossega un policia 20 metres amb el cotxe i li troben 12 kg de marihuana