previsió de Táboas

AVLO: Els viatges Barcelona-Madrid en AVE barat de Renfe costaran entre 10 i 60 euros

El president de Renfe reivindica que la companyia va concretar inversions per valor de 300 milions d'euros a Rodalies

zentauroepp51324132 avlo191211133725

zentauroepp51324132 avlo191211133725 / JOSE LUIS ROCA

1
Es llegeix en minuts
ACN

El president de Renfe, Isaías Táboas, preveu que els preus de l’Alta Velocitat Low Cost (AVLO),que començarà a operar a principis d’abril entre Barcelona i Madrid, puguin oscil·lar entre 10 i 60 euros. Així ho proposarà aquest dimecres al consell d’administració de la companyia, segons explica en les seves entrevistes a ‘El País’ i ‘La Vanguardia’ aquest dilluns.

El màxim responsable de la companyia vol que el sistema de venda sigui mitjançant el sistema ‘revenue’, com en l’aviació, amb un percentatge de preus baixos per als primers que compren. A més, ha detallat que el temps de viatge serà el mateix que l’AVE convencional i que es retallaran les despeses substituint el vagó per unes màquines de ‘vending’.

Amb això, afirma, es guanyarà un 20% més de les places amb els mateixos costos. A més, si aquests trens recorren de mitjana entre 500.000 i 550.000 quilòmetres l’any, ara faran 700.000 i 750.000, a fi de tenir-los menys temps aturats i per «optimitzar la inversió».

Finalment, Táboas desmenteix que no s’inverteixi en Rodalies i assegura que fins al novembre s’hi han destinat 300 milions d’euros, entre adjudicacions i licitacions. «¿S’hauria d’invertir més? Segur, i el Ministeri ja ho ha dit», remarca.

Més places

Els AVLO només donaran servei de classe turista –no hi haurà classe preferent–, fet que afegeix un 20% més de places als actuals trens de la sèrie 112, fins a sumar un total de 438 seients per tren. Posteriorment, a mesura que es vagi estenent el nou servei, s’incorporaran els nous trens de la sèrie 106, amb una capacitat encara més elevada, de 581 places per tren.

Amb l’arribada d’AVLO, Renfe dona un cop sobre la taula un any abans de l’obertura a la competència en l’alta velocitat espanyola (14 de desembre del 2020) al corredor de Barcelona, Llevant i en la línia que uneix Madrid amb Sevilla i Màlaga.

Competència francesa i italiana

Notícies relacionades

Els nous operadors –la francesa SNCF i la italiana Trenitalia en aliança amb Air Nostrum– preparen ofertes de trens a preus assequibles, i Renfe no es vol quedar enrere.

«Renfe està preparada per a l’arribada de la competència a Espanya, però també per sortir fora a competir sense complexos», va advertir Ábalos sobre la intenció de la companyia d’explorar altres mercats.