L'AVE i tots els trens de Renfe s'encariran un 1% el 2020
La companyia proposa al Consell d'Administració la primera pujada de tarifes des de l'any 2017
El preu dels AVLO inclourà un suplement addicional per serveis com segones maletes o triar seient
zentauroepp51112816 23 10 2019 imagen de archivo de un tren ave de renfe econo191210184802 /
A falta d’un any perquè es liberalitzi el transport ferroviari a Espanya i a les portes que posi en marxa el seu servei ‘low cost’, Renfe planteja apujar el preu dels bitllets de tots els seus trens. La companyia portarà al Consell d’Administració que se celebra aquest dimecres la proposta d’elevar un 1,10% el preu dels serveis de l’AVE convencional i un 1% en els Rodalies i regionals a partir de l’any 2020, segons confirmen fonts de l’empresa.
En cas d’aprovar-se la proposta, serà la primera vegada que Renfe eleva el preu dels seus bitllets des de l’any 2017. A més, el Consell d’Administració també haurà de determinar en aquesta reunió les característiques de la nova oferta de l’AVE barat AVLO que es posarà en marxa el pròxim 6 d’abril entre Madrid i Barcelona per anticipar-se a la competència de la francesa SNCF, que arribarà a Espanya el desembre del 2020, i a Trenitalia, que farà el mateix a partir de l’any 2022. És a dir, Renfe també decidirà aquest dimecres el preu del bitllet –establert en una forquilla d’entre els 10 i els 60 euros–.
Notícies relacionadesPerò no només això, la companyia pública haurà de fixar el conjunt de l’oferta d’AVLO per a la qual començarà a vendre seients a finals del mes de gener. Segons fonts de la companyia, un servei amb preus baixos suposa també característiques diferents de les de l’AVE convencional. I això significa, per exemple, la desaparició del servei de cafeteria –al seu lloc hi haurà una màquina de ‘vending’–-, però també el cobrament d’un suplement addicional per determinats serveis com pot ser transportar una segona maleta, elegir un seient o pelscanvis i anul·lacions del bitllet.
Així, tot i que l’AVE barat tindrà la mateixa velocitat i, per tant, també temps de viatge que el convencional, es diferenciarà d’aquest en els seus serveis i que establirà una tarifa base a la qual l’usuari pot afegir més suplements, com passa en l’actualitat amb el ‘low cost’ del sector aeri.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034