L'AVE i tots els trens de Renfe s'encariran un 1% el 2020
La companyia proposa al Consell d'Administració la primera pujada de tarifes des de l'any 2017
El preu dels AVLO inclourà un suplement addicional per serveis com segones maletes o triar seient

zentauroepp51112816 23 10 2019 imagen de archivo de un tren ave de renfe econo191210184802 /
A falta d’un any perquè es liberalitzi el transport ferroviari a Espanya i a les portes que posi en marxa el seu servei ‘low cost’, Renfe planteja apujar el preu dels bitllets de tots els seus trens. La companyia portarà al Consell d’Administració que se celebra aquest dimecres la proposta d’elevar un 1,10% el preu dels serveis de l’AVE convencional i un 1% en els Rodalies i regionals a partir de l’any 2020, segons confirmen fonts de l’empresa.
En cas d’aprovar-se la proposta, serà la primera vegada que Renfe eleva el preu dels seus bitllets des de l’any 2017. A més, el Consell d’Administració també haurà de determinar en aquesta reunió les característiques de la nova oferta de l’AVE barat AVLO que es posarà en marxa el pròxim 6 d’abril entre Madrid i Barcelona per anticipar-se a la competència de la francesa SNCF, que arribarà a Espanya el desembre del 2020, i a Trenitalia, que farà el mateix a partir de l’any 2022. És a dir, Renfe també decidirà aquest dimecres el preu del bitllet –establert en una forquilla d’entre els 10 i els 60 euros–.
Notícies relacionadesPerò no només això, la companyia pública haurà de fixar el conjunt de l’oferta d’AVLO per a la qual començarà a vendre seients a finals del mes de gener. Segons fonts de la companyia, un servei amb preus baixos suposa també característiques diferents de les de l’AVE convencional. I això significa, per exemple, la desaparició del servei de cafeteria –al seu lloc hi haurà una màquina de ‘vending’–-, però també el cobrament d’un suplement addicional per determinats serveis com pot ser transportar una segona maleta, elegir un seient o pelscanvis i anul·lacions del bitllet.
Així, tot i que l’AVE barat tindrà la mateixa velocitat i, per tant, també temps de viatge que el convencional, es diferenciarà d’aquest en els seus serveis i que establirà una tarifa base a la qual l’usuari pot afegir més suplements, com passa en l’actualitat amb el ‘low cost’ del sector aeri.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet