Expansió

Alfombres domesticables

Lorena Canals dissenya tapissos de llana de cotó confeccionats artesanalment que es poden rentar a la rentadora a casa. Exporten el 80% de la seva producció en uns 60 punts del món.

zentauroepp50329654 escales lorena canals191010123350

zentauroepp50329654 escales lorena canals191010123350

2
Es llegeix en minuts
Carme Escales
Carme Escales

Periodista

ver +

Fa 15 anys quan les seves dues filles eren petites, Lorena Canals va dedicar molt temps a buscar alfombres rentables a casa, «perquè portar-les a la tintoreria cada vegada n’encaria molt el manteniment», explica. I com que no les va trobar, ella mateixa es va entossudir a idear-les. «Vaig començar al garatge de casa meva per poder conciliar la meva feina amb la meva família i poder fer-los el brou a les meves filles», comenta. Les seves proves de confecció la van portar a crear l’empresa que amb el seu nom fabrica i comercialitza pràctiques alfombres de disseny de cotó 100% –ara també de llana– utilitzant tints naturals no contaminants. Les produeixen una a una 170 artesans a la fàbrica pròpia ubicada a l’Índia, amb un equip de 20 especialistes en cada una de les diferents etapes de producció, des de la compra del cotó, el tenyit, el teixit fins al control de qualitat. Les oficines de la firma es troben en Sant Just Desvern, on treballen 35 persones.

Les alfombres Lorena Canals es distribueixen en més de 60 punts del món. La companyia va facturar l’any passat 8,5 milions d’euros, un més que l’any anterior i un menys del que tenen previst facturar aquest any, en el qual han presentat una nova línia d’alfombres, Woolable, fetes amb llana que també es poden rentar amb aigua. El creixement anual de l’empresa en els últims anys ha sigut del 30% i exporta el 80% de la seva producció. Per poder proveir la seva demanda i expansió, la firma preveu obrir la seva segona fàbrica d’aquí a dos anys i poder establir una plataforma de distribució pròpia i específica per al mercat asiàtic.

Notícies relacionades

Amb l’objectiu d’introduir-se bé al mercat nord-americà i canadenc, la companyia ja va crear la seva filial Lorena Canals USA, amb oficines i magatzem a Nova Jersey. Hi treballen quatre empleats. Els Estats Units són el principal client de les seves alfombres, suposa el 60% de les vendes en e-commerce. La firma completa tot el cicle del negoci: disseny de producte, compra de la matèria primera, fabricació, comercialització i distribució.

Valor social

Des del 2008, Lorena Canals ha desenvolupat un projecte d’escolarització (Sakûla Project) a la regió de Haryana, al nord de l’Índia. I subvenciona una «nursery» per a l’acollida i educació dels nens més necessitats. «Perquè nens i nenes que es troben al carrer, sense cap tipus de protecció i seguretat, tinguessin un lloc on passar el dia, rebre un menjar diari i atenció i educació. Ja superem el centenar de menors atesos», declara Lorena Canals.

Temes:

Empreses