Fitur
Meliá obrirà 23 hotels aquest any amb el focus posat al sud-est asiàtic
La cadena que dirigeix Gabriel Escarrer té firmats 62 establiments per posar en marxa en els pròxims anys
zentauroepp47367520 economia hotel melia la habana cuba190417170734
Meliá obre un hotel nou cada quinze dies, segons el seu vicepresident i conseller delegat, Gabriel Escarrer. Un ritme que mantindrà durant els pròxims dos o tres anys, ja que la cadena té firmats contractes per obrir 62 establiments amb el focus posat al sud-est asiàtic, on aspira a ser la primera cadena vacacional en un termini de cinc anys.
Actualment, la cadena compta amb 84.000 habitacions, que ascendiran a 100.000 quan obri tots els establiments firmats, segons va informar Escarrer en el marc de Fitur, on va advertir sobre la importància de la digitalització i la sostenibilitat per al futur del sector. Concretament, són 62 nous establiments (15.400 habitacions), que seran a tres zones: Mediterrani (34 hotels), Carib (8) i Àsia-Pacífic (20).
El focus de l’hotelera se centra en l’Àsia, amb una forta aposta que ha provocat que en els últims quatre anys hagi duplicat la seva cartera, al passar de 10 hotels en operació i 20 en projecció el 2015 de, a tenir, actualment, 24 establiments oberts i 27 en ‘pipeline’. De fet, Meliá ja és la primera companyia hotelera al Vietnam i aspira a assolir el mateix nivell a Indonèsia i Tailàndia.
Aquest any 2020 obrirà 23 hotels. 11 a EMEA (Europa, Àfrica i l’Àsia), 9 al sud-est asiàtic, 2 al Carib i només un a Espanya. Serà el ME Barcelona, del qual Escarrer va assegurar que «serà una icona per a la ciutat» catalana. «El cicle fa que hi hagi obertures més interessants en altres llocs, on la rendibilitat sembla que pot ser més ràpida», es va justificar Escarrer davant de la poca inversió a Espanya. El dirigent hoteler va recordar que Meliá és la primera cadena hotelera en aquest país i no deixarà de ser-ho, malgrat les poques obertures previstes.
«Aquest any, entre la fallida de Thomas Cook, que ha posat de manifest un model de negoci complicat, i la necessitat de digitalitzar-se i no tenir economies d’escala i mitjans per escometre aquesta inversió, farà que als hotelers independents no els quedi més remei que associar-se mitjançant contractes de gestió o franquícies a grups hotelers», va assegurar Escarrer.
La gestió dels hotels és un dels principals eixos de creixement de la companyia, que té contractes amb grans fons d’inversió i amb segones generacions d’hotelers, que no volen deixar anar l’actiu però sí que necessiten recolzament. Meliá actualment té 84.000 habitacions, de les quals un 58% són en règim de gestió i franquícia i un 42% en propietat i lloguer.
- Actuació a BCN "Jo vaig molt a totes amb el més enllà"
- Exposició París era una festa que cap pintor català es volia perdre
- La guerra, un espectacle multiusos
- MÚSICA Nathy Peluso, Maria Arnal Skrillex i Arca actuaran al Sónar 2025
- ESTRENES DE CINE DE LA SETMANA Olivier Assayas: "La pandèmia va acabar sent el símbol d’un fracàs col·lectiu"