Rànquing de 500 firmes
Amazon, Google i Apple són les tres companyies més valuoses del món
La consultora Brand Finance Global va fer un rànquing de 500 empreses

FILE PHOTO: The logo of Amazon is seen at the company logistics center in Lauwin-Planque, northern France, February 20, 2017. REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo /
La consultora d’avaluació Brand Finance Global va divulgar la llista de companyies més valuoses del món. Es tracta d’Amazon, Google i Apple.
Amazon de Jeff Bezos va ser valorada en 220,791 milions de dòlars, seguida per Google, amb 159,722 milions de dòlars; Apple, amb 140,524 milions, i Microsoft amb 117,072 milions.
En el top10 també hi ha Samsung amb 94,494 milions; ICBC amb 80,791 milions; Facebook amb 79,804 milions; Walmart amb 77,520 milions; Ping An, amb 77,520 milions; i Huawei, amb 65,084 milions.
La consultora fa un rànquing de 500 empreses.
D’altra banda, l’automotriu Ferrari es va confirmar per segon any consecutiu com «la marca més forta del món».
Amb un Brand Strenght Index (BSI) equivalent a 94,1 sobre 100, Ferrari s’ubica al capdavant de les 12 marques que van rebre la màxima puntuació, AAA+.
Brand Finance calcula el valor de marca estimant el benefici net que el titular de la marca obtindria donant en llicència el registre sobre el mercat obert, a més, mesura la força de la marca a partir de la seva eficàcia respecte dels competidors.
Firmes espanyoles
Dins de rànquing hi ha un conjunt d’aquestes set empreses espanyoles format per Santander i BBVA en banca, Zara al sector tèxtil, Movistar en telecomunicacions i Iberdrola pel sector energètic. Pel que fa a distribució, hi ha El Corte Inglés i Mercadona, aquesta última com a nova incorporació.
Entre les marques espanyoles més valuoses, només Santander i Iberdrola augmenten el seu valor, amb un 5,5% i un 17,5% respectivament.
L’entitat bancària ha aconseguit compensar la caiguda del 4,06% de la seva acció i el seu comportament pràcticament pla al mercat espanyol, recolzant-se sobretot en l’embranzida del seu negoci exterior. Quant a Iberdrola, és la marca que més valor ha guanyat entre les espanyoles, ja que ha pujat 58 llocs en la llista.
Notícies relacionadesBBVA és la marca espanyola amb més Fortalesa de Marca, amb una puntuació de 84,6% sobre 100.
Amb referència a Fortalesa de Marca (BSI), BBVA és la marca espanyola del rànquing amb més solidesa, exactament 84,6 sobre 100, 1,92 punts més que el 2019. Això es deu a la seva estratègia de consolidació de marca a nivell mundial de l’any passat, ja que es va embarcar en un projecte d’actualització i unificació de marca a tot el món.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump