AUTOMOCIÓ
La Nissan de la Zona Franca perd la producció de la 'pick-up' de Mercedes-Benz
La marca alemanya ha comunicat en una carta que deixarà de fabricar el model X-Class a la planta barcelonina a partir del maig
Aquesta retallada deixa la factoria amb l'acoblament de només tres models, la furgoneta eNV200 i els 'pick-up' Nissan Navara i Renault Alaskan

mercedes-benz-x-class-2018-1600-07
El llançament recent de la renovació de la ‘pick-up’ Nissan Navara Off-Roader AT32 per part de la marca japonesa ha xocat de ple amb l’anunci de Mercedes-Benz de retirar la producció de la seva ‘pick-up’ Classe X a la planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona a partir del mes de maig. Amb aquesta reducció, la fàbrica barcelonina veurà molt reduïda la seva capacitat competitiva d’una planta que actualment treballa al 30% del seu nivell òptim. La inquietud entre la plantilla és molt gran, ja que la direcció ha transmès al comitè d’empresa que la pèrdua de la producció d’aquest model suposa «un risc per a la sostenibilitat de la planta», segons han explicat fonts sindicals.

Línia 2 de muntatge, a la planta de Nissan de Barcelona /
Aquest migdia, el president de Nissan Europa, Gianluca de Ficchy, ha mantingut una reunió amb els representants sindicals per comunicar la notícia oficialment després de rebre ahir la missiva per part de Mercedes-Benz. Des del comitè d’empresa han exigit «la concreció immediata» d’un projecte industrial «que suposi una garantia clara d’estabilitat laboral» per als treballadors. La direcció de la companyia està treballant en un pla industrial que volen tenir resolt abans de l’estiu, així ho ha comunicat Ficchy als sindicats. A curt termini sembla que no tindrà conseqüències per als treballadors, però aquests desconfien de la companyia. La primera acció de pressió per part del grup sindical ha sigut la convocatòria d’una protesta el 4 de febrer davant del consolat del Japó a Barcelona.

‘Pick-up’ de Mercedes-Benz Classe X, fins ara fabricada a la Zona Franca /
El volum de la ‘pick-up’ de la marca alemanya representa el 15% del total de la fàbrica barcelonina. Després de perdre, fa un parell d’anys, la producció del Nissan Pulsar (model ja descatalogat), de la furgoneta Evalia i de la furgoneta convencional NV200, la factoria de Zona Franca només es va quedar amb l’acoblament dels ‘pick-up’ Nissan Navara, el Renault Alaskan, el Mercedes X Class i la versió elèctrica del Nissan e-NV200. L’adeu de l’X Class complica encara més la situació de la fàbrica de Nissan a Barcelona. No obstant, la fàbrica catalana seguirà endavant amb els plans d’inversió previstos per Nissan, com són els 70 milions d’euros per a la nova planta de pintura i la inversió per als nous motors Euro6 ajustats a la normativa WLTP per a les noves Navara.
Segons publicava‘La Vanguardia’, la baixa utilització de la fàbrica i els costos de la retallada laboral deixen la planta amb notables pèrdues pròximes als 259 milions d’euros.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- La caixa de ressonància ¿Qui dimonis és Kiko Veneno?
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- Joia arquitectònica La reforma de la plaça dels Àngels obre el debat sobre el futur de l’històric CAP del Raval
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç