AUTOMOCIÓ
La Nissan de la Zona Franca perd la producció de la 'pick-up' de Mercedes-Benz
La marca alemanya ha comunicat en una carta que deixarà de fabricar el model X-Class a la planta barcelonina a partir del maig
Aquesta retallada deixa la factoria amb l'acoblament de només tres models, la furgoneta eNV200 i els 'pick-up' Nissan Navara i Renault Alaskan
mercedes-benz-x-class-2018-1600-07
El llançament recent de la renovació de la ‘pick-up’ Nissan Navara Off-Roader AT32 per part de la marca japonesa ha xocat de ple amb l’anunci de Mercedes-Benz de retirar la producció de la seva ‘pick-up’ Classe X a la planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona a partir del mes de maig. Amb aquesta reducció, la fàbrica barcelonina veurà molt reduïda la seva capacitat competitiva d’una planta que actualment treballa al 30% del seu nivell òptim. La inquietud entre la plantilla és molt gran, ja que la direcció ha transmès al comitè d’empresa que la pèrdua de la producció d’aquest model suposa «un risc per a la sostenibilitat de la planta», segons han explicat fonts sindicals.
Línia 2 de muntatge, a la planta de Nissan de Barcelona /
Aquest migdia, el president de Nissan Europa, Gianluca de Ficchy, ha mantingut una reunió amb els representants sindicals per comunicar la notícia oficialment després de rebre ahir la missiva per part de Mercedes-Benz. Des del comitè d’empresa han exigit «la concreció immediata» d’un projecte industrial «que suposi una garantia clara d’estabilitat laboral» per als treballadors. La direcció de la companyia està treballant en un pla industrial que volen tenir resolt abans de l’estiu, així ho ha comunicat Ficchy als sindicats. A curt termini sembla que no tindrà conseqüències per als treballadors, però aquests desconfien de la companyia. La primera acció de pressió per part del grup sindical ha sigut la convocatòria d’una protesta el 4 de febrer davant del consolat del Japó a Barcelona.
‘Pick-up’ de Mercedes-Benz Classe X, fins ara fabricada a la Zona Franca /
El volum de la ‘pick-up’ de la marca alemanya representa el 15% del total de la fàbrica barcelonina. Després de perdre, fa un parell d’anys, la producció del Nissan Pulsar (model ja descatalogat), de la furgoneta Evalia i de la furgoneta convencional NV200, la factoria de Zona Franca només es va quedar amb l’acoblament dels ‘pick-up’ Nissan Navara, el Renault Alaskan, el Mercedes X Class i la versió elèctrica del Nissan e-NV200. L’adeu de l’X Class complica encara més la situació de la fàbrica de Nissan a Barcelona. No obstant, la fàbrica catalana seguirà endavant amb els plans d’inversió previstos per Nissan, com són els 70 milions d’euros per a la nova planta de pintura i la inversió per als nous motors Euro6 ajustats a la normativa WLTP per a les noves Navara.
Segons publicava‘La Vanguardia’, la baixa utilització de la fàbrica i els costos de la retallada laboral deixen la planta amb notables pèrdues pròximes als 259 milions d’euros.