Agricultura
El Govern obre la porta a ajuts per al camp davant de la pujada del SMI
El ministre d'Agricultura, Luis Planas, manifesta la seva disposició per negociar incentius o bonificacions per al sector agrari

zentauroepp50226591 20 09 2019 luis planas afirma que se est trabajando para li191004105050 /
El ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, ha obert aquest dilluns la porta a la possibilitat d’adoptar mesures complementàries de bonificació o incentiu al sector agrari si es consideren necessàries després d’analitzar l’efecte de la pujada del salari mínim interprofessional (SMI) com es va fer «en ocasions anteriors».
Planas s’ha pronunciat d’aquesta manera en una entrevista a Canal Sur Radio, recollida per Europa Press, hores abans de la reunió de la taula de diàleg agrari que tindrà lloc aquesta tarda a Madrid amb la participació del Govern d’Espanya, l’Associació Agrària Joves Agricultors (Asaja); la Coordinadora d’Organitzacions d’Agricultors i Ramaders (COAG), i la Unió de Petits Agricultors i Ramaders (UPA).
Notícies relacionadesPreguntat per les reticències expressades pel president de la Junta d’Extremadura, Guillermo Fernández Vara, davant de l’efecte que la penúltima pujada del SMI a 900 euros l’any passat pot estar tenint en les dades d’ocupació al sector agrari en regions com l’extremenya, Planas ha assegurat que ha parlat amb Fernández Vara i ha defensat que les seves paraules van ser «una mica tretes de context» perquè «mai va posar objecció a la pujada del SMI com a tal, un compromís social i polític d’aquest Govern».
«Ningú pensa que el salari del treballador del camp hagi de ser diferent del del sector serveis ni d’un territori d’Espanya a un altre, una cosa que aniria contra el principi constitucional d’igualtat entre tots els espanyols», ha assegurat el ministre d’Agricultura, que ha admès que la pujada del SMI «condiciona» l’activitat agrària junt amb altres aspectes com el preu de l’aigua o dels fertilitzants.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- En la Pasqua de Francesc: pare, germà, amic… i profeta de l’Evangeli
- Al Senat Puente nega que la baixa execució pressupostària a Catalunya es degui a "la falta de voluntat política"
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»