2.400 llocs de treball en risc
El Govern reclama «certeses» a Nissan sobre el futur de la planta de la Zona Franca
El secretari general de Treball recorda a la firma automobilística les inversions públiques de la Generalitat a la seva planta barcelonina

v7b8952 /
El Govern de la Generalitat reclama «certeses» a Nissan sobre el futur de la seva planta a la Zona Franca i els més de 2.400 llocs de treball directes que té. Així ho ha manifestat el secretari general de Treball, Josep Ginesta, en una roda de premsa aquest dimarts, en la qual també ha aprofitat per recordar a la firma automobilística les inversions públiques que l’administració catalana ha dut a terme per contribuir a la viabilitat de la planta. «Catalunya ha fet els esforços necessaris perquè arribi un nou model», ha asseverat Ginesta davant dels periodistes. La tarda de dimarts està convocada una protesta dels treballadors de les plantes de Nissan a Barcelona (Zona Franca, Sant Andreu i Montcada) davant el consolat del Japó, amb l’objectiu de pressionar l’empresa per obtenir aquestes «certeses».
Les ombres de tancament sobrevolen des de fa mesos la planta de la Zona Franca i, segons les últimes informacions avançades pel ‘Financial Times’, el ‘brexit’ pot ser l’últim clau que apuntali aquesta tomba. El rotatiu britànic va informar quer, en cas d’un ‘brexit’ dur; Nissan ja disposa d’un pla de contingències que passa per clausurar el centre de la Zona Franca. Des de la direcció de l’empresa a Barcelona van desmentir l’existència d'aquest pla, tot i que van reconèixer que la planta no seria viable, com la resta de les fàbriques europees, si s’endurissin els costos comercials.
Notícies relacionadesA l’espera que s’aclareixi aquesta incògnita, la planta de la Zona Franca va perdent producció i models. La fàbrica deixarà de fabricar el model X-Class de Mercedes a partir del maig, un dels seus models més rendibles, i després de Setmana Santa reduiran durant una setmana el 40% el volum de l’e-NV200, per ajustar els nivells de producció i l’estoc de la furgoneta. L’acoblament d’unitats ha anat caient de manera progressiva durant els últims anys, i ha passat de les 141.218 unitats que produïen el 2010, a les 78.170 amb les quals van tancar el 2018; tot això segons dades sindicals.
Davant d'aquesta situació, el secretari general de Treball, Josep Ginesta, ha afirmat que «li hauríem de reclamar a aquesta empresa que donés el màxim de certeses, especialment als seus treballadors». Ja que considera que «no pot ser que continuem amb aquest escenari de notícies amunt i notícies avall, sobretot perquè aquest país ha confiat molt en aquesta companyia», ha afegit. El passat 1 d’octubre el Govern de la Generalitat va aprovar una subvenció de tres milions d’euros per a Nissan, sota la condició que renovés la seva planta de pintura a la Zona Franca, amb una inversió de 70 milions d’euros. Aquesta planta encara no s’ha començat a construir i s’espera que les obres comencin aquest any; tot i que des dels sindicats assenyalen que el gruix de la inversió no l’esperen fins al 2022.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Desembarcament Els avantatges i els perills de portar l’esperit de ‘Sálvame’ a TVE: «Són personatges televisius difícils de domar»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe