DESEMBARCAMENT ALS EUA

Renfe aconsegueix un contracte de 5.560 milions per a l'AVE Houston-Dallas

Aquest ferrocarril recorrerà 386 quilòmetres de distància en menys de 90 minuts

screenshot 20190413-150007

screenshot 20190413-150007

2
Es llegeix en minuts

Renfe ingressarà 6.000 milions de dòlars (5.560 milions d’euros) pel contracte de construcció de l’AVE entre Houston i Dallas, als Estats Units, segons va confirmar el ministre de Transport, José Luis Ábalos. Els detalls del contracte es donaran a conèixer dilluns, després del consell d’administració extraordinari convocat per Renfe.

En la fase de disseny i construcció fins al 2026 la companyia espanyola obtindrà 311 milions de dòlars (288 milions d’euros) i durant els anys de manteniment, entre 2026 i 2042, els ingressos esperats sumen 5.611 milions de dòlars (5.200 milions d’euros), segons ha avançat la cadena SER.

El tren d’alta velocitat entre Houston i Dallas/Fort Worth connectarà aquestes dues ciutats, a 386 quilòmetres de distància, en menys de 90 minuts en un corredor que compta amb dues de les primeres cinc regions econòmiques dels EUA.

Primer AVE als EUA

Renfe va tancar el desembre passat el preacord per operar la línia ferroviària d’alta velocitat que unirà les dues ciutats americanes mitjançant el qual serà el primer AVE dels Estats Units. L’operadora espanyola, que va constituir el maig passat Renfe of America, firmarà el contracte amb Texas Central Partners, empresa privada que promou el projecte, de la construcció del qual s’encarreguen la nord-americana Flour Enterprise i Lane Construction, filial de la italiana Salini Impregilo.

Aquesta operació forma part del pla estratègic de Renfe per al període 2019-2023, que inclou accelerar la seva internacionalització per incrementar progressivament el volum de negoci fora d’Espanya i fer front a la competència que tindrà a Espanya a partir de desembre del 2020. 

La internacionalització de Renfe és actualment l’objectiu prioritari de l’empresa, junt amb la digitalització i l’AVE ‘low cost’. Són aquests els eixos d’un pla estratègic ambiciós i que ha de contribuir a assegurar els fluxos de caixa en els pròxims anys. Renfe espera que el negoci exterior li reporti el 10% dels seus ingressos en deu anys. La internacionalització no és nova per a Renfe, que ja explota l’AVE entre la Meca i Medina i ha constituït una filial als EUA i a França. En el cas dels EUA, va quedar fora del fallit AVE de Califòrnia i competeix per explotar el servei de Rodalies de Los Angeles i estudia licitar per les de Boston.

Notícies relacionades

En el mercat francès hi desitja operar quan a finals del 2020 el transport amb tren s’obri a la competència a Europa. A més,

Aconseguir el contracte del batejat com l’AVE texà permetrà unir les ciutats de Dallas-Forth Worth i Houston, amb una estació intermèdia a Braços Valley, en un temps de viatge d’hora i mitja (noranta minuts). El corredor serà el primer AVE privat del món, ja que està sent promogut per un consorci d’empreses privades, la Texas Central Partners, que no preveu comptar amb fons públics. Texas Central i Renfe ja havien arribat a un preacord al desembre. En aquest acord ja es pactaven les condicions de disseny, desenvolupament i execució per a la posada a punt del servei, incloent l’operació dels trens, el manteniment dels equips i altres serveis relacionats amb la comercialització de bitllets, preveient una col·laboració entre les dues companyies fins al 2042.

Temes:

Renfe AVE