ajustament

Abertis presenta un ERO per a 175 treballadors a Catalunya

El descens del pagament en metàl·lic i la consolidació de l'automatització principals causes de la mesura

zentauroepp50350796 abertis200225114347

zentauroepp50350796 abertis200225114347 / ABERTIS

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Abertis ha presentat un expedient de regulació d’ocupació (ERO) per a 175 treballadors a Catalunya i s’ha fixat com a termini el 31 de març. En concret, 125 treballadors serien de la filial Acesa, 35 d’Invicat i els 15 restants d’Aucat, i l’ERO afecta personal de peatges, de suport tècnic i administratiu i alguna ocupació puntual indirecta, segons publica el diari ‘Ara’ aquest dimarts.

Abertis ha justificat aquesta mesura pel descens del pagament en metàl·lic i la consolidació tant de l’automatització dels peatges com de l’atenció del client en remot.

Els treballadors van conèixer l’ERO divendres passat i aquest dimarts es durà a terme la primera reunió de negociació entre empresa i sindicats, que volen aconseguir les mateixes indemnitzacions que es van pactar en l’últim ERO de desembre i que va afectar 136 empleats.

En aquest cas es va aplicar el màxim legal, 45 dies per any treballat amb un límit de 42 mensualitats per als que tinguessin una antiguitat prèvia al 2012, i de 33 dies per any treballat amb un màxim de 34 mensualitats per als empleats que van ser contractats posteriorment a aquesta data.

També es van acordar mesures complementàries, com l’aplicació de l’assegurança mèdica durant un any o un conveni especial per als treballadors acomiadats de 55 anys o més fins que complissin els 63 anys.

Final de concessions el 2021

Notícies relacionades

La plantilla tem que hi hagi nous ERO perquè a l’estiu del 2021 s’acaba la concessió de quatre autopistes a Catalunya: el tram nord de l’AP-7 de Tarragona a la Jonquera (Girona), l’AP-2 de la barrera del Mediterrani a Saragossa, la C-32 entre Montgat i Palafolls (Barcelona) i la C-33 de Barcelona a Granollers (Barcelona).

El 31 de desembre passat es va aixecar la barrera del tram sud de l’AP-7 entre Alacant i Tarragona, així com de l’AP-4 entre Sevilla i Cadis, cosa que va comportar l’ERO per a 136 empleats.