aerolínies
El Sepla denuncia Norwegian davant de la Inspecció de Treball
Afirma que l'aerolínia se salta l'ERTO pactat a Espanya amb la contractació de pilots estrangers

norwegian
El sindicat de pilots Sepla ha denunciat Norwegian davant de la Inspecció de Treball «per portar a terme pràctiques fraudulentes després d’haver executat un expedient temporal de regulació d’ocupació», que afecta totes les seves bases amb l’excepció de Madrid, que es va tancar.
El sindicat denuncia que en els últims mesos l’aerolínia noruega ha portat tripulants de les seves bases estrangeres per operar vols a Espanya, «confirmant-se així que no ha existit en cap moment un excedent de producció que justifiqués la necessitat de dur a terme la forçosa reducció d’activitat que va executar Norwegian la tardor passada», subratllen. La companyia va fer que la majoria dels pilots reduïssin les jornades de treball entre un 50% i un 70%.
L’octubre passat, Norwegian va anunciar la seva intenció de tancar la base de Madrid i reduir l’operació a la resta de les seves bases a Espanya, per a la qual cosa va obrir un període de consulta amb la representació dels seus tripulants (Sepla i USO) amb l’objectiu d’iniciar els tràmits per a l’acomiadament col·lectiu i expedient col·lectiu per a suspensió d’activitat i reducció de jornada.
Fórmula per evitar acomiadaments
Després del període de negociació, les parts van pactar una fórmula per evitar acomiadaments forçosos: l’aplicació d’un ERTO generalitzat que distribuís entre tots els pilots el nombre d’hores equivalent a 294 pilots a temps complet, que eren, segons la companyia, els llocs de treball que sobraven. El període d’aplicació de les reduccions de jornades es prolongava des de l’1 de desembre passat fins al 31 de març del 2020. Així mateix, es va promoure un pla d’acomiadaments voluntaris, al qual es van adherir finalment 17 pilots.
Duranteel període d’execució de l’ERTO, Norwegian ha començat a portar tripulacions estrangeres per operar vols en totes les bases espanyoles, una cosa que hauria de fer amb els mateixos pilots que ha forçat a reduir la seva jornada en un màxim del 70%, incrementats els percentatges en l’equivalent al que operen tripulants estrangers.
Per aquesta raó, Sepla ha acudit a la Inspecció de Treball i Seguretat Social per sol·licitar un procediment d’ofici per frau i abús de dret en perjudici no només dels treballadors, sinó de les administracions afectades. «Mentre el suposat excedent de producció de Norwegian es vola amb tripulacions d’altres països, és la seguretat social espanyola la que assumeix el cost d’atur del percentatge que s’han reduït els pilots de les seves jornades», afirma el sindicat de pilots.
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Final d’un pontificat Un conclave sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Memòria Democràtica Puigdemont es compromet davant les famílies afectades a impulsar la restauració de béns confiscats pel franquisme
- Mort del Papa L’últim adeu a Francesc es posa en marxa: el funeral serà aquest dissabte
- Patologies Ictus: símptomes de l’accident cerebrovascular que ha causat la mort del papa Francesc