aerolínies

El Sepla denuncia Norwegian davant de la Inspecció de Treball

Afirma que l'aerolínia se salta l'ERTO pactat a Espanya amb la contractació de pilots estrangers

norwegian

norwegian

2
Es llegeix en minuts
Max JIménez Botías

El sindicat de pilots Sepla ha denunciat Norwegian davant de la Inspecció de Treball «per portar a terme pràctiques fraudulentes després d’haver executat un expedient temporal de regulació d’ocupació», que afecta totes les seves bases amb l’excepció de Madrid, que es va tancar.

El sindicat denuncia que en els últims mesos l’aerolínia noruega ha portat tripulants de les seves bases estrangeres per operar vols a Espanya, «confirmant-se així que no ha existit en cap moment un excedent de producció que justifiqués la necessitat de dur a terme la forçosa reducció d’activitat que va executar Norwegian la tardor passada», subratllen. La companyia va fer que la majoria dels pilots reduïssin les jornades de treball entre un 50% i un 70%

L’octubre passat, Norwegian va anunciar la seva intenció de tancar la base de Madrid i reduir l’operació a la resta de les seves bases a Espanya, per a la qual cosa va obrir un període de consulta amb la representació dels seus tripulants (Sepla i USO) amb l’objectiu d’iniciar els tràmits per a l’acomiadament col·lectiu i expedient col·lectiu per a suspensió d’activitat i reducció de jornada.

Fórmula per evitar acomiadaments

Després del període de negociació, les parts van pactar una fórmula per evitar acomiadaments forçosos: l’aplicació d’un ERTO generalitzat que distribuís entre tots els pilots el nombre d’hores equivalent a 294 pilots a temps complet, que eren, segons la companyia, els llocs de treball que sobraven. El període d’aplicació de les reduccions de jornades es prolongava des de l’1 de desembre passat fins al 31 de març del 2020. Així mateix, es va promoure un pla d’acomiadaments voluntaris, al qual es van adherir finalment 17 pilots.

Notícies relacionades

Duranteel període d’execució de l’ERTO, Norwegian ha començat a portar tripulacions estrangeres per operar vols en totes les bases espanyoles, una cosa que hauria de fer amb els mateixos pilots que ha forçat a reduir la seva jornada en un màxim del 70%, incrementats els percentatges en l’equivalent al que operen tripulants estrangers.

Per aquesta raó, Sepla ha acudit a la Inspecció de Treball i Seguretat Social per sol·licitar un procediment d’ofici per frau i abús de dret en perjudici no només dels treballadors, sinó de les administracions afectades. «Mentre el suposat excedent de producció de Norwegian es vola amb tripulacions d’altres països, és la seguretat social espanyola la que assumeix el cost d’atur del percentatge que s’han reduït els pilots de les seves jornades», afirma el sindicat de pilots.

Temes:

Norwegian