Aerolínies

IAG adverteix que el coronavirus podria afectar el seu benefici el 2020

Les cancel·lacions de vols a Itàlia i la Xina disminueixen en un 1% la capacitat planejada aquest any

La matriu d'Iberia va reduir el seu benefici l'any 2019 en un 40,8% respecte a l'any anterior

zentauroepp52516519 coronavirus aeropuerto200228124610

zentauroepp52516519 coronavirus aeropuerto200228124610 / Andre Penner

2
Es llegeix en minuts
Sara Ledo

El grup IAG format per Iberia, Level, British Airways o Vueling ha reconegut que el coronavirus podria afectar el seu compte de resultats l’any 2020 davant d’una caiguda de la demanda en les rutes asiàtiques i europees, així com també en els viatges de negocis per la cancel·lació d’esdeveniments i restriccions en els viatges corporatius.

El hòlding d’aerolínies que el mes de març passarà a dirigir Luis Gallego ha advertit que les seves operadores miraran de prendre les mesures necessàries per «alinear l’oferta i la demanda» segons com evolucioni la situació, però d’acord amb la «contínua incertesa en relació amb el potencial impacte i la durada del Covid-19, en aquest moment no és possible proporcionar una indicació precisa sobre les perspectives de benefici per a l’any 2020».

Així ho ha anunciat la companyia en la presentació dels seus resultats 2019 en què va registrar un benefici net de 1.715 milions d’euros el 2019, cosa que suposa una caiguda del 40,8% respecte a l’any anterior. Una quantitat en què també ha influït un càrrec excepcional operatiu net de 672 milions per concloure una disputa legal sobre pensions a British Airways. Els ingressos totals del hòlding van pujar un 5,1%, fins a 25.506 milions d’euros.

IAG ha suspès pràcticament tots els vols a la Xina i ha reduït part de les rutes italianes a partir del mes de març a través de cancel·lacions i canvis de calibre als avions, a les quals se sumaran reduccions de capacitat «en els pròxims dies», segons ha informat. A més, la matriu d’Iberia preveu realitzar «algunes» reduccions de capacitat al llarg de la xarxa de curt radi que, en aquest moment, no està sent ressituada.

Notícies relacionades

El 29 de gener British Airways va suspendre el seu vol diari a Pequín i Xangai,el 31 de gener Iberia va suspendre els seus tres serveis setmanals a Xangai, i s’han reduït alguns serveis a altres rutes asiàtiques, segons ha confirmat IAG. A més, el 13 de febrer, British Airways va disminuir de dos a un vol diari els seus serveis a Hong Kong i a partir del 13 de març, la companyia reduirà el seu servei diari a Seül a tres o quatre vegades a la setmana.

Segons la companyia, parteix de la capacitat de llarg radi ara disponible s’està ressituant en rutes amb una demanda més forta. D’aquesta manera, British Airways ha anunciat vols addicionals a l’Índia, Sud-àfrica i els Estats Units, mentre que Iberia està augmentant la capacitat en rutes als Estats Units i domèstiques. L’impacte net de les cancel·lacions actuals i la reubicació de capacitat disminueix en aproximadament un 1% la capacitat planejada per al 2020, en termes de seients-quilòmetre oferts, situant el creixement en un 2% per al conjunt de l’any.