Caiguda en les vendes del 15%
Les pimes catalanes han deixat d'ingressar fins a 4.212 milions d'euros pel coronavirus
Més d'un terç de les petites i mitjanes companyies catalanes ja noten els efectes del coronavirus sobre els seus balanços
Un estudi de Pimec xifra una retallada d'entre el 10 i el 15% en les vendes de les pimes i autònoms a Catalunya

zentauroepp48052464 josep gonzalez pimec190507130936 /
Les petites i mitjanes empreses catalanes han deixat d’ingressar fins ara entre 2.800 i 4.212 milions d’euros a causa dels efectes del coronavirus. Més d’un terç dels autònoms i les pimes a Catalunya ja donen compte de distorsions en els seus balanços i xifren la retallada en les seves vendes o en la seva activitat en el 10 o el 15%. El bloqueig comercial amb la Xina i, sobretot, l’efecte psicològic sobre sectors com la restauració i el turisme està llastant l’evolució de l’economia catalana i la factura pot elevar-se fins als 10.000 milions si la present situació s’allarga durant els pròxims tres mesos. Així es deriva d’una enquesta publicada aquest dimecres per la patronal catalana Pimec i efectuada a més de 1.000 companyies, durant els dies 5 i 10 de març.
L’hostaleria i la restauració estan sent els sectors més afectats, llastats per l’anul·lació de reserves, la cancel·lació de vols amb destinacions com Itàlia i la contracció del turisme provinent de destinacions amb molt pes, com el xinès. Sis de cada deu pimes d’aquest sector han experimentat ja caiguda de vendes, en una mesura o una altra. La logística és un altre sector especialment damnificat, tot i que menys que l’hostaleria i la restauració. Cinc de cada deu companyies d’aquest ram han vist reduïda la seva activitat, tot i que amb menor intensitat.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Tribunals Un professor d’institut de Badalona reconeix que va assetjar sexualment tres alumnes
- Consellera del Govern L'oposició critica que Martínez Bravo visqui entre Madrid i Barcelona i li demana que corregeixi "aquest fet inèdit"
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"