AUTOMOCIÓ

Nissan paralitza la producció a la Zona Franca pel bloqueig a Òdena

El principal proveïdor de rodes (llantes més pneumàtic) que proveeix a la planta de la Zona Franca, Trire, no pot atendre el servei de repartiment

Seat podria enfrontar-se a la mateixa situació ja que fa servir el mateix proveïdor per equipar els seus vehicles a la planta de Martorell

fabrica-nissan-bcn-1

fabrica-nissan-bcn-1

1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez

Mentre les plantes de Seat a Martorell i Nissan a Zona Franca continuen debatent-se en la possibilitat de plantejar un ERO temporal preventiu per falta de subministraments, cosa que podria succeir en les pròximes hores o dilluns, un altre problema derivat de la pandèmia del coronavirus acaba d’afectar a Nissan que des de les dues del migdia ha decretat el tancament de la planta barcelonina. EL PERIÓDICO ho avançava a mig matí i al final s’ha confirmat.

Notícies relacionades

El principal proveïdor de rodes (és a dir, pneumàtics amb les llantes col·locades) per a Nissan és Trire, una empresa situada a l’Avinguda Mestre Montaner de la localitat d’Òdena. El confinament que les autoritats han decretat i el tancament policial de les poblacions d’Igualada, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui i Òdena, ha provocat que els subministraments per a la planta de Nissan s’hagin vist compromesos. Ara mateix hi ha material emmagatzemat per a una o dues jornades de treball, per la qual cosa l’empresa ha decidit parar, almenys fins dimarts per veure com a evoluciona la situació. A més, Nissan també es troba pendent d’un altre dels seus proveïdors, Snop, dedicada a l’estampació, que ha comunicat als seus treballadors que pararà durant 14 dies.

Es dona la circumstància que Seat també pot veure’s obligada a parar en les pròximes hores ja que fa servir el mateix proveïdor de rodes que la planta de Nissan a la Zona Franca. Els controls en els accessos impedeixen l’expedició de les mercaderies i les dues empreses d’automòbils podrien estar pensat en demanar l’habilitació d’uns «passadissos segurs» com ja s’ha fet en algunes plantes d’Itàlia per mantenir el flux de subministrament de peces per a les fàbriques.