EFECTES DEL CORONAVIRUS

Les agències de viatges europees demanen «flexibilitat» per al reemborsament de pagaments

Alguns estudis apunten a una caiguda d'ingressos superior al 80%

zentauroepp52590464 tourists wearing protective face masks as a protection again200307213353

zentauroepp52590464 tourists wearing protective face masks as a protection again200307213353 / MIGUEL MEDINA

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

L’alarma entre les agències de viatge i turoperadors europeus és generalitzada. L’amenaça de les reclamacions dels clients i de l’aturada completa de l’activitat s’estén per tots els països al marge de l’impacte sanitari del coronavirus. Els agents de viatge i turoperadors europeus han demanat aquest dimarts a la Comissió Europea (CE) que apliqui amb «flexibilitat» la normativa europea de reemborsament sobre els viatges combinats, ja que la propagació del coronavirus ha deixat el turisme «en punt mort». L’associació sectorial Ectaa, que representa unes 70.000 empreses de 30 països, ha instat aquest dimarts Brussel·les a impulsar ajuts urgents que serveixin per trobar «una solució ràpida a les cancel·lacions massives de viatges com a resultat de les recomanacions de no viatjar i del tancament de fronteres».

Caiguda de l’activitat

Els turoperadors assenyalen que «les cancel·lacions de viatges estan causant una sortida exorbitant de liquiditat, cosa que pot portar a la fallida de milers d’empreses de viatges en un futur molt pròxim». Alguns càlculs apunten que el sector turístic perdrà fins al 80% dels ingressos anuals per l’impacte d’aquesta crisi. Localixo, una ‘start-up’ que desenvolupa solucions amb intel·ligència artificial per a turisme diu que «més del 72% de les activitats turístiques s’han vist afectades. Des de les activitats gastronòmiques, fins al tancament de museus i llocs històrics». L’ús de tècniques de predicció basades en estadístiques públiques, dades internes de les principals empreses i anàlisi de risc segons tipus d’activitat i la popularitat de cada categoria de lloc apunten a una caiguda sense precedents i amb rèmores a vèncer en el futur. Els turistes que estan actualment a Espanya es troben amb una experiència molt diferent del que esperaven i la mala imatge del país pot llastar l’afluència de visitants en el futur. Els ajuts previstos pel Govern haurien de mitigar aquestes previsions malastrugues. 

Temes:

Turisme Empreses