Treballadors essencials
«Molta gent comença a adonar-se ara que fem un servei fonamental»
Monsta Balada fa 22 anys que treballa com a caixera de supermercat i aquests dies ha vist escenes que «semblava que s'acabava el món»

montse-balada
Montse Balada ha vist escenes aquestes últimes setmanes, com la gran majoria de persones, que fins fa poc no s’hauria imaginat. Ho fa des de darrere d’una mampara de plàstic, a l’altre costat de la cua d’un supermercat de Nou Barris i per prop de 1.200 euros mensuals. Fa 22 anys que Balada treballa de caixera en un establiment de la cadena Bon Preu al passeig Valldaura de Barcelona i aquests dies marcats per la pandèmia viu de primera mà les compres entre mascaretes, guants i gels desinfectants. «Altres anys per a Setmana Santa o Nadal veies estampes una mica boges, però això d’aquests dies... Hi ha hagut vegades que semblava que s’acabava el món», explica.
A Balada la coneixen més a Nou Barris que a Hospital de Sant Pau, on resideix des de fa anys. Alguns veïns la saluden i li donen ànims quan passen a comprar per aquesta trinxera que defensa cada dia aquesta caixera. També n’hi ha que no contenen el nerviosisme i no acaben respectant les distàncies de seguretat o complint el protocol de guants i mascareta. «Jo ho porto bé, amb optimisme; tot i que alguns sembla que no pensen que nosaltres també tenim família i gent a la qual podem encomanar», explica. Entre les converses que manté Balada amb els seus companys de feina sorgeix la inquietud per aquesta exposició; una càrrega que Bon Preu ha premiat amb un plus de 200 euros. «Molta gent es comença a adonar que fem un servei fonamental. Que, d’altra banda, fins ara no ha estat prou valorat. A veure si dura», reflexiona.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- ‘Tot el camp és un clam...’
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí
- ELS LESIONATS DEL BARÇA Lewandowski s’allunya de la Copa i Ter Stegen «ja està llest» per reaparèixer
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho