Els futurs del West Texas es desplomen per sota dels 2 dòlars el barril
La caiguda de la demanda i les dificultats per emmagatzemar els excedents de cru precipiten la caiguda dels preus
El preu d'un barril és tan baix que és el mateix que avui es paga per un bitllet del metro de la ciutat de Nova York
Amb el preu d’un bitllet de metro a Nova York es pot comprar un barril de petroli nord-americà. Aquest és l’escenari desolador amb què han topat aquest dilluns els productors de cru, enfrontats a una desfeta insòlita en la història recent. El preu a futur del barril West Texas Intermediate (WTI), de referència per al mercat nord-americà, ha perdut pràcticament el 100% del seu valor per caure per sota dels dos dòlars. De moment, s’ha arribat a cotitzar en negatiu al parquet de Chicago, tot un senyal de la monumental crisi a què s’enfronta el sector per la caiguda de la demanda generada pel nou coronavirus i l’excés d’oferta global. El desencadenant per a aquesta caiguda tan sobtada i pronunciada són les dificultats per emmagatzemar els excedents del petroli que han inundat el mercat.
Poc abans del tancament de la sessió, els contractes del maig, que es tanquen dimarts, s’acostaven a 1,21 dòlars, el preu més baix des que es va posar en marxa el mercat de futurs el 1983, segons ‘The Wall Street Journal’. Una mica millor era la situació per al petroli que havia de ser entregat al juny, en què el barril es pagava entorn dels 22 dòlars. A tall de referència, abans que esclatés la crisi del Covid-19, el WTI costava entorn dels 60 dòlars. L’enfonsament és menys accentuat entorn del Brent, el barril de referència a Europa, i arriba tot just una setmana després que Donald Trump convencés Rússia i l’Aràbia Saudita per acabar amb la seva guerra de preus, un acord que va servir perquè l’OPEC i el Grup dels Vint es comprometessin a reduir l’oferta global amb una retallada de 15 milions de barrils diaris.
La caiguda d’aquest dilluns està cridada a agreujar els problemes del sector als EUA, que s’han vist obligats a reduir-ne dràsticament l’explotació. El nombre de pous actius al país va caure un terç el mes passat, per situar-se en la xifra més baixa des del 2015.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- A les portes de la catedral de Barcelona Devots del papa Francesc després de la seva mort: "No crec en Déu, però hi ha un abans i un després del seu papat"
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Una de cada 350 El Sant Jordi 2025 vendrà encara 25.000 roses catalanes: l’últim productor del Maresme es resisteix a abandonar
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí