Els bars del Covid
«Confio en la meva clientela perquè m'ajudi a remuntar»
A les tavernes com la de Juan, que tan sols disposen d'uns quants metres de barra, és difícil instal·lar mampares que garanteixin el distanciament social
«El banc ja ens ha ofert un crèdit amb aval de l'ICO, però de moment no el necessitem», diu l'hostaler
La Bodega J.Cala és un d’aquests bars en els quals, a partir de certa hora del migdia durant els caps de setmana, literalment no s’hi cap. L’establiment disposa de 60 metres quadrats, però l’espai que poden ocupar els clients a penes arriba a un terç d’aquesta superfície. Els dissabtes i diumenges a l’hora del vermut és quan el local assoleix el pic d’activitat, amb al voltant de 50 clients al mateix temps a la taverna. Si en el futur s’apliquen mesures de distanciament social estrictes com les que s’estan pressentint, el nombre de persones a qui es permetrà entrar al local simultàniament es podrà comptar amb els dits de les mans.
«Si no és que instal·li cabines telefòniques per separar la gent, no se m’acut cap altra manera de complir amb les normes de les quals s’està parlant», comenta amb sorna Juan Antonio González, propietari del negoci. En un local de les característiques de la Bodega J. Cala, en què no hi ha taules i l’únic punt de recolzament per deixar les begudes són uns quants metres de barra i un parell de barrils, les mampares de metacrilat per distanciar els usuaris no són viables. «Sincerament no sé quina és la solució, això ho ha de decidir el Govern, però les mesures han de prendre’s tan sols per un breu període de temps. D’una altra manera ens serà molt difícil sobreviure».
Juan confia a reprendre l’activitat a partir del mes de juny. Però fins que arribi el moment de tornar a aixecar la persiana, toca resistir. «Amb el propietari del local hem ajustat una mica el preu del lloguer per als pròxims mesos i anem tirant d’estalvis per pagar la renda. A part d’això, som afortunats de no tenir gaires més despeses fixes», assenyala el taverner. ¿Valora la possibilitat de sol·licitar algun crèdit amb l’aval públic de l’ICO? «L’altre dia ens van trucar del banc per oferir-nos aquesta opció, però de moment no ho necessitem».
La fidelitat de la clientela
Notícies relacionadesLa Bodega J. Cala, situada al Poblenou, una de les zones de moda de Barcelona. No obstant, el local que ocupa a l’extrem Besós del carrer Pere IV, està situat en una de les àrees poc freqüentades del barri. «¡M’alegro que tots els meus clients siguin d’aquí!» proclama Juan. L’afirmació de l’hoteler no és per xovinisme, sinó perquè confia a recuperar el seu públic habitual tan aviat com s’aixequi el confinament i pugui reobrir. Altres establiments, més dependents del turisme, potser tardaran més a reposar-se.
El fet de ser un negoci familiar –a la taverna tan sols hi treballen Juan i la seva dona Rosa– també ha facilitat les coses i ha permès que no s’hagués de dur a terme cap ajustament de plantilla. Quan la pitjor part de l’emergència sanitària passi i la gent pugui tornar als bars, l’hostaler confia que «la seva altra família», la que està a l’altre costat de la barra, l’ajudi a remuntar.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Tribunals Un professor d’institut de Badalona reconeix que va assetjar sexualment tres alumnes
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"
- Anuari del 2024 La música en directe aconsegueix un altre rècord de facturació i Madrid destrona Barcelona com a principal motor