SECTORS DAVANT EL COVID

La logística preveu sortir reforçada després de la pandèmia

La diversificació de l'activitat durant el confinament i l'auge del comerç electrònic beneficia el sector

La multinacional XPO ha potenciat els serveis del sector sanitari davant de la paràlisi de l'automòbil i el tèxtil

xpomegacamin

xpomegacamin

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El sector logístic és un dels que ha patit canvis dràstics durant el període de confinament, incrementant l’activitat i diversificant-se. La firma XPO Logistics, una referència internacional del sector en transport per carretera, assegura que els seus camions han distribuït durant el període de confinament prop de 54 milions de mascaretes, més de 26 milions de guants, més de dos milions de bates, vestits i davantals, més d’1,2 milions d’ulleres i pantalles protectores, prop de 740.000 lots de tests ràpids per detectar la Covid-19, més de 600 respiradors, quatre robots per fer tests (capaços de realitzar 2.500 tests cada hora i per robot).  Rui Marques, director general de Supply Chain Iberia de XPO Logistics reconeix que tant el sector logístic com XPO «sortiran reforçats després de la pandèmia» després d’aquest esforç de diversificació de l’activitat, com a conseqüència que «algunes tendències que s’entreveien abans del coronavirus s’han consolidat, com el comerç electrònic».  La firma ha potenciat durant aquestes setmanes de confinament el servei al sector sanitari rere el tancament de l’activitat al sector tèxtil o l’automòbil, clàssics clients de la firma.

Notícies relacionades

Segons dades de la patronal U, la venda ‘online’ s’ha disparat en aquestes setmanes amb un augment del 20%, una tendència que seguirà en augment quan es recuperin altres sectors clau com el ‘retail’. Segons l’opinió de Marques, «si la tendència es consolida, repercutirà en la demanda de la logística en sectors com la distribució omnicanal, la logística inversa, el ja esmentat ‘e-commerce’ i la distribució d’última milla». En aquest últim cas d’entregues a domicili, l’activitat s’ha més que duplicat amb el confinament, amb una empenta molt forta de la demanda de productes per al bricolatge.

La gestió digital de càrregues, la realitat virtual, l’automatització avançada, previsió de la demanda, anàlisis de la productivitat s’han consolidat en el sector. «A XPO pensem que la nova realitat obrirà tota una sèrie de possibilitats que la companyia sabrà aprofitar després de l’experiència acumulada durant tots aquests mesos», explica Marques, especialment en aspectes com protocols de seguretat específics en què actualment treballa el sector per aplicar després del confinament.