Segons el Govern

El tancament de Zona Franca li pot costar a Nissan més de 1.000 milions

El Ministeri d'Indústria xifra el cost de les inversions per donar continuïtat a les fàbriques a Espanya en 300 milions d'euros i promet ajuts si les fàbriques continuen

nissan-zona-franca

nissan-zona-franca / Raul Mellado

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El compte enrere perquè Nissan faci públic o no el possible tancament de les seves plantes a Espanya esgota els últims números. Dijous la firma automobilística donarà a conèixer el seu pla d’inversions i fins aleshores els telèfons i les calculadores no descansen. Aquest dilluns el Ministeri d’Indústria s’ha reunit amb els sindicats de les plantes espanyoles i el missatge que han llançat després de la cita és clar: «Marxar d’Espanya i d’Europa li sortirà molt més car [a Nissan] que invertir en la planta de Barcelona». Així ho ha manifestat el secretari general d’Indústria, Raúl Blanco, amb càlculs estimatius que li han traslladat a la companyia, en una trobada amb periodistes. Tancar li costarà més de 1.000 milions d’euros i invertir per continuar són 300 milions, segons ha manifestat Blanco.

«No hi ha cap confirmació oficial de tancament per part de l’empresa», ha declarat el dirigent del Ministeri d’Indústria. Aquest és el missatge que han reproduït des de les diferents administracions (com la Generalitat) després de les informacions que s’han anat succeint, amb especial intensitat en les últimes setmanes, sobre la clausura de les factories espanyoles i l’abandonament per part de la firma nipona del mercat europeu. No obstant, «la situació és molt difícil, no ens hem d’enganyar», ha afegit Blanco. Els números de Nissan no eren bons abans de la pandèmia i aquesta no ha ajudat a millorar-los.

Notícies relacionades

«Tancar no li resoldrà els seus problemes globals, sinó que els complicarà», ha avisat el secretari general d’Indústria. Des del ministeri dirigit per Reyes Maroto han instat Nissan a optar pel ‘cost menor’. Més de 1.000 milions si tanca, i amb l’Administració en contra, versus 300 milions si continua, i amb ajuts públics. Aquestes són les xifres que Blanco ha traslladat aquest dilluns als periodistes i que l’empresa, segons ha declarat, fa mesos que té sobre la seva taula.

El Ministeri d’Indústria ha avisat que afegirà tots els costos possibles si la companyia opta pel tancament. Al desemborsament en indemnitzacions laborals i contractuals amb proveïdors, el Govern pretén afegir des de sancions ambientals fins a possibles devolucions en relació amb ajuts públics destinats la firma nipona a Espanya. «Revisarem tots els expedients», ha afirmat Blanco. 30.000 treballadors, entre directes i indirectes, depenen del futur de Nissan a Espanya.