crisi de l'automòbil
Treballadors de Nissan protesten en concessionaris i tallen la Gran Via a l'Hospitalet
La plantilla reconeix que després del baix èxit del Pulsar la multinacional no ha apostat per la seva presència industrial
Uns 200 treballadors de Nissan han tallat aquest divendres la Gran Via a l’Hospitalet de Llobregat per protestar contra el tancament de les plantes catalanes, el dia després que es conegués la decisió. El tall s’ha efectuat cap a les 12.30 hores al mateix punt que el realitzat aquest dijous i ha durat uns 10 minuts, després de concentrar-se davant un concessionari de la marca, una convocatòria que han simultaniejat en tres punts de venda més.
Els treballadors, que han tallat els dos sentits de la marxa, han cridat consignes com «‘Guerra, guerra, guerra, la Nissan no se cierra’» i han aplaudit els vehicles que els manifestaven el seu recolzament amb el clàxon.
Els concentrats han acudit al concessionari al voltant de les 11.00 hores, convocats pel comitè d’empresa, i han llançat ous a la façana i han enganxat desenes de cartells, entre els quals es podia llegir «Nissan, ens heu deixat morir», «Nissan, t’has equivocat; no t’ho posarem fàcil» i «Pedro Sánchez, gràcies per salvar Nissan, mentider». Alguns cartells posaven de manifest els milers de treballadors afectats i d’altres criticaven l’ex director general de Nissan a Espanya Frank Torres, que ara s’ocuparà del procés de consultes, així com la direcció del Japó: «Tots els valors personals que ens han inculcat des del Japó i que tant hem valorat i admirat s’han trencat».
El secretari general d’UGT a la planta de la Zona Franca, Javier Hernández, ha explicat, en declaracions a Europa Press, que la mobilització d’aquest divendres s’ha realitzat de manera simultània als quatre concessionaris més grans de l’àrea de Barcelona. «S’han d’anar buscant alternatives, perquè estem en el procés que estem i amb el coronavirus busquem alternatives. L’única esperança que ens queda és que cada dia se’ns doni una mica d’atenció, perquè, el dia que no en tinguem, Nissan haurà guanyat», ha afirmat.
Hernández ha insistit que les plantes de l’automobilística no es poden tancar, perquè no vindrà «res semblant», i ha destacat la qualitat de l’ocupació en la indústria de l’automòbil, a més de cridar a no perdre l’esperança. «Si al final no té solució, no descarto que el pròxim que cremi siguin les instal·lacions de Nissan a Barcelona», ha sentenciat.
En declaracions a Europa Press, Francisco Benítez, que fa més de 30 anys que treballa a la planta de la Zona Franca, ha lamentat que la marxa de Nissan ha sigut un «tancament anunciat» i que no s’han sentit protegits.
«Ens treien els vehicles i no ens portaven res a canvi. Des que se’ns en va anar el [model] Pulsar –el juny de 2018– no ha vingut res. Nosaltres dins ja vèiem que, si surten models i no porten res, doncs blanc i en botella», ha lamentat. En aquest sentit, Mariano Moreno, que fa 29 anys que treballa a la planta de la Zona Franca, ha explicat en declaracions a Europa Press que feia temps que s’ho intuïen per la falta d’assignació de vehicles nous, i ha defensat que amb la marxa del Pulsar s’hauria d’haver començat a collar la marca per buscar solucions per al futur.
Notícies relacionades«En el meu cas, ja pensava que les administracions arribarien tard, fossin del partit polític que fossin, perquè ja es veia que la cosa no estava funcionant. Els sindicats ja havien avisat i es veia a venir», ha assenyalat, i ha recordat que fa uns anys quan hi havia un problema el president de la Generalitat viatjava al Japó per solucionar-lo.
Ha afirmat que espera que per la seva edat intentin solucionar el que queda de la seva vida laboral: «Intento tenir la moral alta, no caure en el desànim i tirar cap endavant», i ha desitjat que no caiguin més empreses i treballadors, fins i tot d’altres sectors.
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- POLÍTICA INTERNACIONAL La mort del papa Francesc debilita el front progressista en la batalla ideològica global amb la ultradreta
- La ‘política exterior’ del pontífex argentí L’audàcia diplomàcia dels gestos del papa Francesc
- Medi ambient Experts asseguren que Catalunya necessita noves xarxes de transport d’energia malgrat el rebuig de les MAT
- Barcelonejant Collboni poda roses i Pilar Eyre tanca la nit
- GP D’ESPANYA DE MOTOGP Marc Márquez provoca el primer deliri, a Jerez, amb la seva vuitena victòria