AUTOMOCIÓ

Seat assegura el futur de Martorell amb una inversió de 5.000 milions d'euros fins al 2025

Seat s'aboca a nous projectes de R+D del seu centre tècnic i a la renovació de Martorell, Barcelona i Components

Carsten Isensee, president de Seat, ha expressat la voluntat de la marca de produir elèctrics a Martorell a partir del 2025 quan el seu mercat creixi

6599a658-3e4d-4b01-a020-19e0c477df6e-hd-web / periodico

3
Es llegeix en minuts
Àlex Soler / Xavier Pérez

Seat invertirà 5.000 milions d’euros fins el 2025 en nous projectes de R+D de vehicles al seu centre tècnic i en la renovació de les instal·lacions de MartorellBarcelona Components, al Prat de Llobregat. D’aquesta manera, la companyia del Grup Volkswagen consolida la seva posició a Catalunya i garanteix el futur de la planta de Martorell. Així ho ha anunciat Carsten Isensee, president de la marca, en una roda de premsa celebrada a l’acabada d’estrenar Casa Seat, la seva nova seu a la capital catalana.

Per tirar endavant aquest projecte, el president interí de Seat (recordem que manté aquest càrrec a l’espera que es nomeni un substitut després de la marxa de Luca de Meo) ha incidit en la necessitat que les administracions, tant el Govern com les comunitats autònomes també empenyin en aquest sentit. «No podem fer-ho sols. Espanya necessita més infraestructura de recàrrega i més incentius de compra per estimular la venda de cotxes elèctrics», ha explicat Isensee. Reconeix que el pla d’ajuts aprovat a Espanya «va en la direcció correcta, perquè beneficiarà tota la cadena de valor».

La marca del Grup Volkswagen espera així adaptar les seves instal·lacions per acollir la producció de cotxes elèctrics. Amb aquesta inversió, segons ha apuntat Isensee, la marca «es prepara per assumir la producció de nous projectes per assegurar l’ocupació i el futur de la companyia». «La nostra intenció és que a Martorell es fabriquin automòbils elèctrics a partir del 2025, quan el mercat de vehicles elèctrics hagi crescut», ha afegit. Isensee, acompanyat del CEO de CupraWayne Griffiths, ha demanat la col·laboració de l’Administració pública per emprendre la transformació de la marca.

Mobilitat urbana i Seat:Code

Griffiths s’ha encarregat de parlar de Cupra i de Seat Mó, la nova marca de mobilitat urbana de Seat. Amb referència a Seat Mó, el directiu, que també exerceix de vicepresident comercial de Seat, ha anunciat que a partir d’aquest dijous la moto 100% elèctrica de la marca, l’eScooter 125, estarà disponible sota subscripció per dies, setmanes o mesos sense obligació de permanència. Així mateix, ha garantit que en les pròximes setmanes impulsarà el seu propi servei de ‘motosharing’, motos compartides.

Motos de Seat davant la seu de Casa Seat, avui / XAVIER PÉREZ

Per la seva banda, Seat invertirà en el seu centre de desenvolupament de ‘software’, Seat:Code, ubicat a la Rambla de Barcelona, per contractar 100 persones durant els pròxims mesos, amb l’objectiu d’accelerar el procés de digitalització de la marca. Seat:Code també s’encarrega del desenvolupament de solucions digitals per a tot el Grup Volkswagen.

el-Born ‘fitxa’ per Cupra

Al Saló de Ginebra del 2019Seat va presentar, en forma de prototip, el-Born, el seu primer vehicle elèctric basat en la plataforma MEB del Grup Volkswagen. Des d’aleshores s’esperava l’arribada de la seva versió de producció, que s’acoblarà a la planta alemanya de Zwickau, mentre es va començar a especular amb el seu possible salt a Cupra.

Nou Cupra el-Born, que arribarà el 2021 / CUPRA

Notícies relacionades

Ha sigut el mateix Wayne Griffiths qui ha confirmat que, finalment, el-Born es comercialitzarà únicament com a Cupra a partir del 2021. Malgrat que manté les característiques tècniques –un motor elèctric de 204 CV (0 a 100 en 7,5 segons) alimentat per una bateria de 62 kWh, que li aportarà 420 quilòmetres d’autonomia– al model prototip que es va presentar al saló de Ginebra del 2019 com a Seat se li ha renovat el disseny, per adaptar-se al llenguatge estètic, més agressiu, de la firma d’altes prestacions.

Segons GriffithsCupra Seat formen un binomi perfecte, ja que Seat és la marca d’accés al Grup Volkswagen per al client jove i Cupra una ensenya que se sent còmoda en la línia que separa les marques ‘premium’ de les generalistes. El directiu ha apuntat que espera que Cupra arribi als 1.000 milions d’euros de facturació quan tota la seva gamma estigui al mercat i ha anunciat que obren el període de reserves del seu nou cotxe, el vehicle oficial del FC Barcelona, el Cupra Formentor.

Temes:

Seat