Innovació
Red Eléctrica llança Elewit per buscar 'start-ups' tecnològiques
La companyia preveu engegar al setembre un nou programa de 'venture client' de la mà de la filial
Elewit selecciona empreses en creixement per desenvolupar projectes pilot en el grup
Red Eléctrica llança Elewit, una nova marca per seleccionar ‘start-ups’ espanyoles per incorporar la seva tecnologia en el grup. És a dir, impulsar empreses en fase de creixement que optin per solucions relacionades amb la gestió intel·ligent de les xarxes, l’eficiència en els plans de manteniment futurs o en les visites a les subestacions. La relació amb què treballen totes dues s’anomena ‘venture client’, és a dir, Red Eléctrica es converteix en un client de les empreses emergents ajudant-les a desenvolupar una prova pilot en l’empresa.
«L’enfocament tradicional de ‘venture client’ el que suposa és convertir-te en client tradicional. A més de generar un volum de negoci més gran obre les portes a més oportunitats que puguin tenir», ha informat Silvia Bruno, ‘chief innovation&technology officer’ d’Elewit, durant la posada de llarg de la filial, que va néixer el 2019. Red Eléctrica busca empreses que desenvolupen noves tecnologies que puguin servir per potenciar el seu negoci als dos sectors en què té presència el grup, tant en l’energia com en les telecomunicacions.
Elewit ha desenvolupat ja un primer programa amb èxit en què ha seleccionat quatre empreses (Flexidao, Onirix, Neurodigital i Sigma Rail) de 200 companyies analitzades. Les quatre estan especialitzades en els camps del ‘blockchain’, la realitat augmentada i estesa i la visió artificial. «A priori [aquestes empreses emergents] es converteixen en una espècie de proveïdor i la relació la deixem oberta, no és intenció participar del seu capital sinó introduir tecnologia i ajudar-les a créixer», ha explicat Bruno.
Notícies relacionadesEn tan sols cinc mesos, avalades per experts de diferents unitats de negoci de Red Eléctrica, les quatre ‘start-ups’ han posat en marxa cinc pilots (més un que s’iniciarà en les pròximes setmanes), que preveuen culminar a final d’any. Aquestes proves testaran les seves solucions tecnològiques en el camp del manteniment de línies elèctriques, l’enginyeria de subestacions, la gestió de la demanda elèctrica i la seguretat laboral. La companyia ha invertit més de 300.000 euros en el desenvolupament d’aquests pilots.
La següent edició es realitzarà al setembre, amb la selecció d’entre 4 i 6 ‘start-ups’, amb l’objectiu que els pilots es posin en marxa «en poc temps». «L’any passat vam pensar que amb tres podríem, però com que hi va haver bones iniciatives en vam incorporar una quarta. Som flexibles en això, però amb l’objectiu de materialitzar», ha expressat Bruno. La seva aposta passa per la intel·ligència artificial, el ‘blockchain’, la sensorització IoT i l’‘edge computing’.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- L’‘home’ de dos caps
- Estopa: "Patim una mica la síndrome de l’impostor, però, és clar, és un honor"
- "Deixem de ser despectius amb l’extrema dreta"
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon